Tuesday, December 30, 2014

292 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 10 הרוגים בניגריה; 8 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו באיראן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; ג'יהאדיסט מוסלמי נהרג בשומרון;  2,000 בני-אדם הוצאו-להרוג בסוריה בידי ארגון "המדינה האסלאמית"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 418 הרוגים במהלך היממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו לפחות 11 בני-אדם שנפגעו מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר חאלב. 2 פיגועי התאבדות נוספים גרמו להריגתם של 8 בני-אדם במהלך התקפה על מתקן להפקת נפט. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הוצאתם-להורג של כ-2,000 בני-אדם בידי ארגון "המדינה האסלאמית" מאז חוד שיוני 2014. על-פי הערכות אחדות נהרגו בסוריה במהלך השנה האחרונה כ-39,000 בני-אדם. גורמים כורדיים מסרו שכוחותיהם מצליחים להביס את ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור העיר קובאני שבצפון סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של 292 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בעיראק מסרו על סדרה של פיגועי התאבדות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם. כמו כן נמסר על הרוגים רבים מאוד בקרבות שהיו בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לבין טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים צפונית לבירה צנעא (הקרבות היו ב-28 בדצמבר). כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים במזרח תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של לפחות 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית שנערכה נגד ארגון הטליבאן.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של 3 חיילים איראנים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו מהגבול עם פקיסטן. מקור נוסף מסר שכנראה אלה היו לוחמים כורדים הפועלים נגד המשטר האיראני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה אווירית של הצבא הפקיסטני שנערכה בצפון-מערב פקיסטן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של 10 נוצרים שחגגו את חג-המולד בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור העיר קאדונה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-29 בדצמבר 2014 על הריגתו של ג'יהאדיסט מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעקבות התקפה של יידוי אבנים לעברם ולעבר תושבים ישראלים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: