Thursday, December 4, 2014

206 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בניגריה; 100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בסודאן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 11 הרוגים בלוב; 9 הרוגים בתימן; 7 טרוריסטים מוסלים נהרגו במצרים; 4 הרוגים בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בקשמיר; חייל נהרג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בלבנון, במצרים, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קטלניים וכן בהפצצות קשות של הצבא הסורי על הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 40 בני-אדם שנפגעו בהפצצה אווירית סורית. ארגון "המדינה האסלאמית" ממשיך לעסוק במכירת נפט ובסחר בנשים ללא כל הפרעה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 206 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות בין כוחות הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים סונים לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה טרוריסטית על שיירה נשיאותית שעשתה את דרכה באזור העיר צנעא.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. מקורות נוספים מסרו שנעצרו כ-15 טרוריסטים מוסלמים במהלך הפעולה היזומה.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתו של חייל בעת ניסיון לפרק מטען חבלה שהוטמן ליד הגבול עם סוריה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם בהפצצה אווירית שנערכה בדרום לוב. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה באזור העיר בנגאזי.

אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהפצצה אווירית שכנראה נערכה בידי כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בהפצצה אווירית שנערכה בצפון ווזיריסטן. הפעולה כנראה הייתה נגד "רשת חאקאני" המזוהה עם ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד שיירה של האו"ם שעשתה את דרכה באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – טרור: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 100 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור צפון חבל קורדופן. במהלך ההתקפה נהרסו בתים רבים ונאנסו או נחטפו נשים מקומיות. מקור נוסף מסר שהקרבות היו בין 2 מיליציות ערביות חמושות הפועלות באזור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים בניגריה מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 150 בני-אדם – כולל אזרחים וחיילים – בהתקפה רחבת-היקף שנערכה בעיר דמטורו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". גורמים נוספים מסרו כי בעיר שורר תוהו-ובוהו מוחלט בעקבות ההתקפה הרצחנית שנערכה ב-2 בדצמבר 2014. גורמים רשמיים בניגריה מסרו שזו הייתה אחת מההתקפות הטרור הקטלניות ביותר שהיו בניגריה בתקופה האחרונה. עוד עשרות רבות של הרוגים היו במהלך היממה האחרונה בסדרה של פעולות צבאיות שננקטו נגד טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון הפועלים בצפון ניגריה. מקור צבאי מסר על הריגתם של 77 טרוריסטים מוסלמים במהלך היומיים האחרונים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים מסרו ב-3 בדצמבר 2014 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים בהיתקלות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: