Sunday, June 10, 2012

100 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בלוב; 5 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 4 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בניגריה; חייל נהרג בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 ביוני 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם בהפגזות קשות על העיר דרעא שבדרום סוריה. תושבים מקומיים מסרו על הרג של משפחות שלמות ועל פצועים רבים. כוחות הצבא הפגיזו מסגד בו רוכזו הפצועים לקבל טיפול. סך-כל ההרוגים הגיע ל-100 בני-אדם בכל רחבי סוריה. ביומיים האחרונים (שישי ושבת) נהרגו לפחות 150 בני-אדם – 25 מהם היו חיילים סורים שנהרגו בהיתקלויות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים גם בעיר דמשק במהלך הלילה האחרון. רוסיה איננה מתנגדת לעזיבתו של אסד אם העם הסורי יחליט על כך.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביוני 2012 על הריגתם של 5 חיילי נאט"ו בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קפיסה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 ביוני 2012 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 ביוני 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 ביוני 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור ו-2 חיילים בסדרה של אירועים קטלניים שהתרחשו בעיקר באזור מחוז אביאן בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 ביוני 2012 על הריגתם של 2 שוטים ו-2 אזרחים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
לוב – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-9 ביוני 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים קטלניים בין שתי מיליציות מוסלמיות הפועלות בדרום לוב. במהלך השבועות האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים הללו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 ביוני 2012 על הריגתו של חייל טורקי בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: