Monday, June 4, 2012

89 הרוגים בסוריה; 45 הרוגים בדארפור; 10 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 8 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בתימן; 4 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים נוספים בלבנון; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים מסרו ב-3 ביוני 2012 על הריגתם של 89 בני-אדם – מהם נהרגו 57 חיילים סורים בהיתקלויות קטלניות שהיו בין הצבא הסורי לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות נוספים מסרו כי במהלך היום היו עימותים נוספים בכל רחבי סוריה – כולל בערים חאלב ובדמשק. בשאר אל-אסד נאם בפני הפרלמנט החדש שהתכנס לראשונה בדמשק. בנאום אמר אסד "מה שקרה בחולה הוא טבח שלא ראינו אפילו מחיות טרף מפלצתיות". כאמור, כנופיות "השביחה" הנאמנות למשטר הם שביצעו את הטבח בשם המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
לבנון – מחאה ואלימות: מקורות בלבנון מסרו ב-3 ביוני 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות מוסלמיות הפועלות בעיר טריפולי על רקע מלחמת האזרחים בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 ביוני 2012 על הריגתם של 4 חיילים אפגנים ועל פציעתם של 20 נוספים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 ביוני 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-3 ביוני 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור ו-2 אזרחים בסדרה נוספת של פיגועי טרור שהיו בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 ביוני 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים וחייל תימני בהיתקלות יזומה שנערכה נגד חברי ארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סודאן – דארפור: מקורות צבאיים בסודאן (הצפונית) מסרו ב-3 ביוני 2012 על הריגתם של 45 מורדים מקומיים בהיתקלות עם חיילים סודאנים הפועלים בחבל דארפור. דובר צבאי נוסף מסר כי המורדים נהרגו בעת ניסיון לתקוף כוחות של הצבא הסודאני הנמצאים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 ביוני 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה נגד כנסייה נוצרית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-3 ביוני 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות טרור בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: