Tuesday, June 5, 2012

34 הרוגים בתימן; 35 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בחיסול-ממקד אמריקאי בפקיסטן; 10 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים נוספים בניגריה; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 ביוני 2012 על הריגתם של 35 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שפרצו במהלך היממה האחרונה בין אנשי כוחות-הביטחון של סוריה לבין מפגינים ואנשי "הצבא הסורי החופשי". מקור בסוריה מסר על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בהרעשה של הצבא ליד הגבול עם טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מורדים בידי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. דוברי האופוזיציה הלוחמת בסוריה מסרו ב-4 ביוני 2012 כי במהלך סוף השבוע האחרון הם הצליחו להרוג לפחות 80 חיילים סורים. מקורות נוספים מסרו על כ-100 חיילים סורים שנהרגו בעימותים עם האופוזיציה הלוחמת בימים האחרונים.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-4 ביוני 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. זהו החיסול השלישי בשלושת הימים האחרונים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 ביוני 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד. הפיגוע היה בשכונה של שיעים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 ביוני 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם בקרבות שפרצו בצפון תימן בין מיליציה שיעית למיליציה סונית המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע נגד אנשי מיליציה פרו-ממשלתית הפועלת בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 ביוני 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בפיגוע ההתאבדות שהתבצע יום קודם לכן בכנסייה נוצרית בצפון המדינה. עד כה נהרגו 15 בני-אדם בפיגוע.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-4 ביוני 2012 על הריגתם של 2 חיילים טורקים מפיצוץ של מוקש במהלך מבצע צבאי שנערך נגד חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-4 ביוני 2012 על ירי של טיל קסאם לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: