Thursday, June 14, 2012

70 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 16 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 הרוגים בלוב;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-13 ביוני 2012 על הריגתם של כ-70 בני-אדם במהלך היממה האחרונה בקרבות עזים שפרצו במקומות רבים ברחבי סוריה בין חיילי הצבא לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות נוספים מסרו כי באזור העיר חאלב היו הקרבות הקשים ביותר עד כה. גורמים בצבא הסורי מסרו כי הם הצליח לכבוש מחדש כפרים באחדים במחוז דיר אל-זור. שר-החוץ הרוסי טען כי ארה"ב מחמשת את המורדים בסוריה. (בשעות הערב נמסרה הכחשה רשמית רוסית בנוגע לדברים הללו). ארה"ב טוענת שרוסיה מוכרת מסוקי קרב לסוריה המשמשים לירי מהאוויר על אזרחים ושכונות אזרחיות. בלבנון נמסר שהצבא הסורי הניח מוקשים באזור הבקעה הלבנוני כ-300 מטר בתוך שטח לבנון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 במיוני 2012 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במבצע צבאי יזום שנערך נגד ארגון הטליבאן הפועלים במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 ביוני 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מקומיים בדרום תימן מסרו ב-13 ביוני 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 ביוני 2012 על הריגתם של 70 בני-אדם בסדרה של 21 פיגועי טרור נגד עולי-רגל שיעים שתוכננו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
לוב – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-13 ביוני 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין הצבא הלובי לבין מיליציות מוסלמיות מקומיות הפועלות בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: