Saturday, June 23, 2012

96 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים באפגניסטן; 14 הרוגים בעיראק; שוטר נהרג באלג'יריה; תובע צבאי בכיר בלוב נהרג בידי מתנקש; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; מטוס-קרב טורקי הופל בידי סוריה; 5 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 ביוני 2012 על הריגתם של 96 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שפרצו בכול רחבי סוריה. מקור נוסף מסר על הריגתם של לפחות 25 חברי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזור העיר חאלב. מקורות נוספים מסרו על עריקתם של ארבעה קציני צבא בכירים לשורות האופוזיציה הלוחמת. ביממה הקודמת נהרגו לפחות 54 חיילים סורים בידי אנשי האופוזיציה הלוחמת. מתרבים הידיעות על כוונותיהם של בכירים במשטר הסורי לערוק למדינות שכנות. מקורות בטורקיה, בסוריה ובלבנון מסרו ב-22 ביוני 2012 על הפלתו של מטוס-קרב טורקי ובו שני טייסים בידי כוחות הנ"מ של סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 ביוני 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם בניסיון חילוץ של בני-ערובה לאחר שפעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן השתלטו על מלון הנמצא באזור העיר קאבול. בין ההרוגים היו 14 אזרחים, 4 אנשי ביטחון, ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 ביוני 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במרכז מסחרי באזור העיר בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. חודש יוני 2012 היה קטלני במיוחד לאור מספר ההרוגים ברחבי עיראק במהלך התקופה הנדונה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים בצפון-אפריקה מסרו ב-22 ביוני 2012 על הריגתו של שוטר ועל פציעתם של 3 אזרחים נוספים בהתקפת טרור של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במזרח המדינה.
--
לוב – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-22 ביוני 2012 על הריגתו של תובע צבאי בכיר בידי מתנקש בעת שההרוג יצא מתפילה במסגד מקומי השוכן בעיר בנגאזי. בחודשים האחרונים התרחשו בעיר בנגאזי עשרות התקפות טרור נגד יעדם זרים ונגד יעדים ממשלתיים. מרבית ההתקפות הללו התבצעו בידי פעלי טרור מוסלמים מזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-22 ביוני 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיה חבר בחוליה שהתכוונה לשגר טיל לעבר ישראל. כמו כן נמסר על ירי של 5 טילים לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים פועלים מרצועת-עזה. צה"ל תקף לפחות 3 מטרות טרור בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: