Tuesday, July 24, 2012

100 הרוגים בסוריה; 109 הרוגים בעיראק; 8 הרוגים באפגניסטן; 3 הוצאו להורג בידי פעילי טרור בסומליה; ילד נהרג בניגריה בפיגוע של פעילי טרור מוסלמים; חייל נהרג בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 ביולי 2012 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו ברחבי סוריה בין כוחות הצבא לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת. מקורות נוספים מסרו כי הצבא הסורי הצליח להשתלט כליל על פרברי דמשק שהיו בידי המורדים במהלך השבוע האחרון. קרבות נוספים היו בעיקר בעיר חאלב, בדיר אל-זור ובמחוז אידליב. הטלוויזיה הסורית מסרו כעל הריגתם של 2 מצרים מירי של חמושים. אסד הצהיר ב-23 ביולי 2012 כי ארצו תשתמש בנשק כימי רק בעקבות התקפה חיצונית. שר החוץ הישראלי, אביגדור ליברמן, מסר כי ישראל הציעה עזרה הומניטארית למורדים, אך אלה סירבו להצעת העזרה.
--
אפגניסטן – טרור – פקיסטן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 ביולי 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בהפגזה של הצבא הפקיסטני לתוך השטח האפגני. מקור נוסף ציין כי בן ההרוגים היו 3 בעלי אזרחות זרה.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-23 ביולי 2012 על הריגתם של 109 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהיו באזור בגדאד וב-12 ערים נוספות במהלך היממה הקודמת. את הפיגועים ביצעו פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. ככה חוגגים את חג הרמדאן בעיראק. מקורות מקומיים מסרו כי האירועים הללו היו הקשים ביותר מזה שנתיים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 ביולי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחשד לשיתוף-פעולה עם הממשלה המרכזית של סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-23 ביולי 2012 על הריגתו של ילד בן 10 מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 ביולי 2012 על הריגתו של חייל טורקי ועל פציעתם של 8 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: