Friday, July 20, 2012

250 הרוגים בסוריה; 100 נוצרים נהרגו בניגריה בשבוע האחרון; 8 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 6 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 5 ישראלים, בולגרי וטרוריסט מוסלמי נהרגו בפיגוע בבולגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 ביולי 2012 על הריגתם של יותר מ-250 בני-אדם ביום נוסף של קרבות בין הצבא הסורי לאופוזיציה הלוחמת הפועלת באזור דמשק, אל-חאמה, אידליב ודיר אל-זור. מקורות מקומיים בסוריה מסרו כי במהלך היממה הקודמת (18 ביולי 2012) נהרגו יותר מ-200 בני-אדם בעימותים קטלניים בין כוחות-הממשלה לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". גורמים בינלאומיים מסרו כי אסד נמצא בעיר לטקיה בעקבות חיסולם של בכירי הצמרת הביטחונית של סוריה ב-18 ביולי 2012. גורמים נוספים מסרו כי במהלך היומיים האחרונים גברו העריקות של קצינים וחיילים מהצבא הסורי. תושבים בסוריה מסרו על מנוסתם של אזרחים סורים מדמשק בשל הקרבות העזים המתחוללים בחלקים רבים בעיר בין כוחות-הממשלה לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". עוד נמסר כי הצבא הסורי משתמש במסוקים רבים כדי להתמודד עם השכונות המתמרדות באזור דמשק. בשעות הערב נמסר על אולטימאטום של הצבא הסורי לתושבי דמשק לעזוב תוך 48 שעות את השכונות בהן השתלטו אנשי האופוזיציה. כוחות האופוזיציה הצליחו להשתלט על מעברי הגבול עם עיראק וטורקיה. כוחות אופוזיציה נוספים הצליחו להצית את מטה המשטרה בדמשק. 20,000 סורים נמלטו ללבנון ביממה האחרונה. 2 טייסי מסוקים סורים ערקו לירדן יחד עם המסוקים. 400 חיילי גדוד פלסטיני שהיה מסונף לצבא הסורי ערקו לשורות האופוזיציה במחוז דרעא. במהלך היומיים האחרונים האופוזיציה הסורית הצליחה לרכז באזור דמשק אלפי לוחמים המתכוננים להשתלט על חלקים גדולים מהעיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 ביולי 2012 על הריגתם של 8 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 ביולי 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-19 ביולי 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים פקיסטנים שפעלו באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות נוצריים בארה"ב מסרו ב-19 ביולי 2012 על הריגתם של כ-100 נוצרים במהלך השבוע האחרון בפעולות טרור של ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. בכפר אחד נהרגו לפחות 50 בני-אדם בתקרית אחת שאירעה במהלך השבוע האחרון.
--
ישראל – טרור – בולגריה: מקורות רשמיים בישראל ובבולגריה מסרו ב-19 ביולי 2012 כי בפיגוע שהתבצע יום קודם לכן נהרגו 5 ישראלים, אזרח בולגרי והטרוריסט המוסלמי שביצע את פיגוע ההתאבדות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: