Saturday, July 21, 2012

700 הרוגים בסוריה בשלושת הימים האחרונים; 60 הרוגים בדארפור; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; קצין משטרה בכיר נהרג בתימן; הרוג בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-20 ביולי 2012 על הריגתם של כ-200 בני-אדם בקרבות קשים שהיו בין כוחות הממשלה לבין האופוזיציה הלוחמת הפועלת באזור דמשק, חומס, אידליב, דרעא וחאלב. גורמים מקומיים מסרו כי מרבית ההרוגים היו באזור דמשק. הצבא הסורי החל להשתמש במטוסי-קרב נגד המורדים הפועלים בדמשק. בימים האחרונים הגיעו ללבנון כ-40,000 פליטים סורים. עוד אלפים רבים ברחו לעיראק. כ-700 פליטים יחד עם 20 קצינים הצליחו להימלט לטורקיה. בכל רחבי סוריה נערכו עשרות הפגנות מחאה נגד השלטון. מנהל הביטחון הלאומי של סוריה, הישאם בחתיאר, מת מפצעיו בעקבות הפיגוע הקטלני שהיה ב-18 ביולי 2012. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בסוריה לפחות 700 בני-אדם. הצבא הסורי מתפרק והוא נשען בימים אלה רק על היחידות העלוויות הנאמנות למשטר. הצבא הסורי הצליח להשתלט על פרברים אחדים באזור דמשק במהלך הלילה האחרון. קרבות קשים ועקובים מדם התחוללו הלילה גם באזור העיר חאלב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 ביולי 2012 על הריגתם של 5 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז אורוזגאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 ביולי 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות הפועלות במחוז קוהאט.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 ביולי 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מירי ומפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 ביולי 2012 על הריגתו של קצין משטרה בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן במכוניתו. המטען הופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-20 ביולי 2012 על הריגתם של 60 בני-אדם בקרבות קשים בפרצו בין שתי מיליציות מוסלמיות-שבטיות הפועלות במחוז דארפור.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 ביולי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בדרום ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-20 ביולי 2012 על הריגתם של אימאם מוסלמי מתון מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: