Thursday, July 19, 2012

102 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בפקיסטן; 11 פעילי טרור נהרגו בסומליה; 9 הרוגים בניגריה; 9 חיילים נהרגו באפגניסטן; 7 ישראלים נהרגו בבולגריה; 3 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בתאילנד; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 פעילי טרור נהרגו באלג'יריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של שר-ההגנה הסורי, עבדאללה רג'יחה, וגיסו של הנשיא אסד, אסף שווכאת, בפיגוע התאבדות שהתבצע במטה המודיעין הסורי בדמשק שהתבצע אחד משומרי הראש של הנשיא אסד. שווכאת היה אחראי לביצוע המהלכים הרצחניים נגד האוכלוסייה המתמרדת נגד המשטר. הפיגוע התבצע בזמן ישיבת הקבינט הביטחוני של סוריה המתכנסת מידי יום במטרה להתמודד עם גורמי האופוזיציה הפועלים להפלת השלטון. נמסר על בכירים סורים נוספים שנהרגו בפיגוע. גורמים באופוזיציה הלוחמת נטלו אחריות לפיגוע הקטלני ביותר שהיה נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. במהלך היממה האחרונה נהרגו ביותר מ-100 בני-אדם בקרבות עזים שהיו באזור דמשק, חומס, חאלב ובדיר אל-זור. בלבנון, בעיר טריפולי, פרצו עימותים בין תומכי אסד למתנגדיו לאחר שנודע על חיסולם של בכירי הצמרת הביטחונית של סוריה. תושבים רבים בסוריה יצאו לחגוג לאחר שנודע על החיסול. גורמים מדיניים בארה"ב מסרו שאסד איבד שליטה על מצב העניינים בדמשק. מקורות מקומיים בסוריה מסרו כי הנשיא אסד נעלם והוא נמצא במקום מבטחים מחשש לפגיעה בחייו. במהלך היממה האחרונה ערכו כנופיות "השביחה" פעולות נקם רצחניות באוכלוסייה הסונית בכפרים אחדים הנמצאים באזורים עלוויים. רוסיה גינתה את גורמי האופוזיציה שביצעו את החיסול. התייעצויות ביטחוניות נערכו ברחבי העולם בעקבות המשבר הנוכחי בסוריה עם חיסולם של בכירי הצמרת הביטחונית הנאמנה לאסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של 9 חיילים אפגנים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך היממה אחרונה הושמדו 22 מיכליות של כוחות נאט"ו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בפיגוע שהתבצע נגד אוטובוס אזרחי שהסיע עולי-רגל שיעים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו על הריגתו של קצין בכיר ו-2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בשתי תקריות טרור שונות שהיו בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהיתקלות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור העיר ג'וס.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במארב צבאי יזום שנערך בדרום המדינה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה רחבת-הקיף של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. בין ההרוגים היה חייל אחד.
--
ישראל – טרור – בולגריה: מקורות רשמיים בשראל מסרו ב-18 ביולי 2012 על הריגתם של 7 ישראלים ועל פציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל באוטובוס שהסיע תיירים מישראל. גורמים בישראל האשימו את איראן במעשה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: