Sunday, July 22, 2012

250 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באפגניסטן; הרוג בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הלוחמת בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-21 ביולי 2012 על הריגתם של כ-250 בני-אדם בקרבות קשים ועקובים בדם שהיו באזור דמשק ובעיר חאלב במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" וארגוני טרור אסלאמיים הפועלים להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. במהלך היממה האחרונה ערקו 2 גנרלים מהצבא הסורי והצטרפו לכוחות האופוזיציה. עשרות אלפי בני-אדם נמלטו מהעיר חאלב בגלל הקרבות הקשים המתחוללים בעיר. ביום שישי (ב-20 ביולי 2012) נהרגו ברחבי סוריה כ-300 בני-אדם. הצבא הסורי כותש את השכונות הדרומיות והצפוניות של דמשק וכן שכונות אחדות בעיר חאלב. כנופיות "השביחה" פעולות לגירושם של תושבים סונים באזורים העלוויים במחוז לטאקיה וטרטוס. האופוזיציה הכורדית הצליחה להשתלט על 4 ערים כורדיות לקראת הקמתה של אוטונומיה כורדית בסוריה. אסירים בכלא חומס פתחו במרד – לפחות 2 אסירים נורו למוות בידי שומריהם. נמשכת בריחת התושבים מהערים המרכזיות בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 ביולי 2012 על הריגתם של 4 אזרחים אפגנים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 ביולי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוראם ליד הגבול האפגני.
--
עיראק – טרור: מקור תקשורתי אחד בעיראק מסר ב-21 ביולי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. לדיווח הזה אין אישור כלשהו ממקור אחר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-21 ביולי 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: