Sunday, June 2, 2013

100 הרוגים בסוריה; 1,045 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש מאי; 78 הרוגים באפגניסטן; 30 חיילים נהרגו בסודאן; 23 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 8 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים היו בסומליה, בסודאן, בלוב, בניגריה, בתימן, בלבנון, באלג'יריה, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-1 ביוני 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל הערים המרכזיות של סוריה. הצבא הסורי ממשיך לנהל מלחמת חורמה נגד המורדים הנמצאים באזור העיירה אל-קוסייר הנמצאת סמוך לגבול הלבנוני. מקורות בלבנון מסרו כי במהלך היממה האחרונה נורו לעבר לבנון מפצצות מרגמה שנורו מהשטח הלבנוני. גרומים ביטחוניים בלבנון מסרו כי המתח בין שתי המדינות גואה מיום ליום.
--
עיראק – טרור: מקורות באו"ם מסרו ב-1 ביוני 2013 על הריגתם של 1,045 בני-אדם במהלך חודש מאי בלבד בפיגועי טרור קטלניים שרובם התבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בחודים האחרונים נהרגו בעיראק יותר מ-2,000 בני-אדם בפיגועי טרור.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 ביוני 2013 על הריגתם של 57 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ו-18 שוטרים בקרבות קטלניים מאוד שהיו באזור מחוז ע'רזני. במקומות אחדים במחוז פרצו קרבות בין מיליציות מקומיות לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. ככול הידוע נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים הללו. כמון כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 ביוני 2013 על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-1 ביוני 2013 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בשני חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בדרום תימן במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים בדרום קורדופן מסרו ב-1 ביוני 2013 על הריגתם של 30 חיילים סודאנים בקרבות שפרצו בדרום קורדופן בין מורדים מקומיים לבין חיילים סודאנים הנאמנים למשטר האסלאמי של ממשלת עומר אל-באשיר.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-1 ביוני 2013 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: