Tuesday, June 4, 2013

100 הרוגים בסוריה; 17 ילדים ומבוגרים נהרגו באפגניסטן; 13 הרוגים בפקיסטן; 12 הרוגים בסודאן האסלאמית; 9 חיילים נהרגו בתימן; 8 הרוגים בדרום-סודאן; 6 הרוגים בלבנון; 3 הרוגים בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים היו בטורקיה, בלבנון, בסוריה, במצרים, בסודאן, בסומליה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות מוספים מסרו על כ-300 פצועים הלכודים באזור העיירה אל-קוסייר בשל הפעילות הצבאית האינטנסיבית של הצבא הסורי באזור זה. עוד נמסר על הריגתם של 26 בני-אדם בעיירה הסמוכה לעיר חאלב מירי של טילים שנורו בידי הצבא הסורי. מקורות בישראל מסרו כי אסד שולט על כ-40 אחוזים משטח המדינה הסורית לאור מלחמת האזרחים במתנהלת מאז חודש מרס 2011.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בעיר טריפולי בעקבות קרבות שפרצו פעם נוספת בין מתנגדי אסד לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. עד כה נהרגו בלבנון במהלך השבועות האחרונים יותר מ-30 בני-אדם וכ-200 נוספים נפצעו. גורמים מקומיים בלבנון מסרו כי העיר טריפולי נראית כמו העיר קנדהאר שבאפגניסטן בגלל הקרבות המתחוללים בטריפולי מידי יום.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 10 ילדים ו-2 חיילי נאט"ו בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שתקפו שיירה צבאית. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז לע'ראם.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם בשורה ארוכה של מעשי טרור שהתבצעו בפקיסטן במהלך היממה אחרונה. לפחות 9 בני-אדם נהרגו בהתנקשויות היו באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתו של מנהל בית-ספר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן המתנגדים לחינוך מערבי כלשהו בפקיסטן.
--
עיראק – טרור – סוריה: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 3 נהגים סורים בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 9 חיילים בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.

--
סודאן – טרור – לוב: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 12 סודאנים בידי חיילים לובים במהלך ניסיון לחצות את הגבול מסודאן ללוב.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות חמושות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 2 שומרים במהלך ניסיון פריצה לבית-כלא בו כלואים טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: