Thursday, June 6, 2013

100 הרוגים בסוריה; 46 חיילים נהרגו בדארפור; 20 הרוגים בניגריה; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בתימן; טרוריסט מוסלמי נהרג במאלי; פיגועים וקרבות נוספים היו בעיראק, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, באפגניסטן, בפקיסטן, בסומליה, בסודאן, במאלי ובלוב;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי הצבא הסורי הצליח להשיג שליטה מלאה על כל אזור העיירה אל-קוסייר. מנגד, נמסר מפי מקורות בעיירה על הריגתם של כ-15 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בידי המורדים הפועלים באזור. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועים אלימים שכללו הפצצות אוויריות, הפגזות של טנקים, ירי של צלפים לעב אזרחים, פיצוצים של מטעני-חבלה ואונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הפועלים בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן במצבע צבאי יזום שנערך במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו ברחבי פקיסטן בידי ארגון הטליבאן וארגוני טרור אסלאמיים נוספים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתם של 15 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. ההרוגים היו נוסעים תמימים שנסעו אוטובוס.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם במהלך מבצע צבאי נרחב נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שפרצו בדרום סומליה בין חיילי האיחוד האפריקאי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדרום דארפור מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתם של 46 חיילים סודאנים של ממשלת חרטום בידי מורדים הפועלים בדרום דארפור. גורמים מקומיים מסרו כי במהלך ההתקפה נתפסו רכבים צבאיים ותחמושת רבה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים ורשמיים בניגריה מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בצפון המדינה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-5 ביוני 2013 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מתאבד שחוסל לבעת ניסיון לבצע פיגוע נגד כוחות הצבא הפועלים בצפון מאלי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: