Monday, June 3, 2013

150 הרוגים בסוריה; 57 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 18 בני-אדם נהרגו בלבנון; 7 הרוגים בעיראק; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בטורקיה; 2 הרוגים ניז'ר; 161 הרוגים בפקיסטן בחודש מאי ממטעני-חבלה; פיגועים וקרבות נוספים היו בלוב, במאלי, בסודאן, בסומליה, בטורקיה, בעיראק ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 ביוני 2013 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 8 מאנשי כוחות-הביטחון של סוריה מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור דמשק. כמו כן נמסר על קרבות באזור מחוז אידליב, חומס, אל-חמה, דמשק, ודרעא.
--
לבנון – טרור: מקורות ביטחוניים בלבנון מסרו ב-2 ביוני 2013 על הריגתם של 18 בני-אדם בקרבות שפרצו במזרח לבנון עם מורדים סורים שפעלו מהגבול הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה. בימים האחרונים הזהירו גורמים רשמיים בלבנון מהתפתחויות חמורות על לבנון בשל מלחמת-האזרחים בסוריה ומעורבותם של גורמי טרור מארגון חיזבאללה במלחמה המתנהלת בסוריה. לאורך השבועות האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות בין מיליציות שונות הפועלות בעיר טריפולי על רקע מלחמת-האזרחים בלבנון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 ביוני 2013 על הריגתם של 57 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה נגד חברי הארגון.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-2 ביוני 2013 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת שנת 2013 נהרגו באפגניסטן 66 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 ביוני 2013 על הריגתם של 161 בני-אדם בחודש מאי 2013 בלבד מפיצוץ של 56 מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים. המספר הזה לא כולל את ההרוגים בהתקפות טרור אסלאמיות ובהיתקלויות עם חיילים פקיסטנים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-2 ביוני 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור מחוז אנבאר.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-2 ביוני 2013 על הריגתם של 2 סוהרים בידי טרוריסטים מוסלמים הכלואים בבית-כלא מקומי.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-2 ביוני 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
טורקיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במחוץ לטורקיה מסרו ב-2 בינוי 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד ממשלת ארדואן האסלאמית. הפגנות מחאה אלימות פרצו ב-79 ערים ברחבי טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: