Wednesday, June 5, 2013

120 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בלוב; 4 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 2 שוטרים נהרגו בקניה בפיגוע אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים היו בעיראק, באפגניסטן, בתימן, בפקיסטן, בלבנון, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, ובטורקיה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 ביוני 2013 על הריגתם של לפחות 120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברי המורדים הפועלים באזור העיר אל-קוסייר, מסרו כי תשובי העיירה סובלים ממחוסר חמור בציוד רפואי ואספקה סדירה של מזון בשל הפעילות האינטנסיבית של הצבא הסורי נגד המורדים הפועלים באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביוני 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 ביוני 2013 על הריגתם של 9 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור וירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן במחוז קראצ'י.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-4 ביוני 2013 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בגבול המשותף בין סומליה לקניה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-3 ביוני 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בקרבות בין שתי מליציות חמושות הפועלות בצפון המדינה ליד הגבול עם סודאן האסלאמית. במהלך הימים האחרונים נהרגו לפחות 12 בני-אדם בעימותים הללו.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 ביוני 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים בצפון המדינה.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 ביוני 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות חמושות הפועלות בדרום לוב. אזור זה הפך למוקד בו שולטים טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. צרפת וגורמים נוספים מנסים לגייס את מדינות האזור במטרה לשלוח כוחות צבא כדי להשליט סדר חדש באזור בדומה למה שהתחולל בצפון מאלי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: