Saturday, September 14, 2013

100 הרוגים בסוריה; 43 הרוגים בעיראק; 26 הרוגים בדארפור; 22 הרוגים בפיליפינים מטרור אסלאמי; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 2 קצינים נהרגו בניגריה; הרוג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, בלוב, בניגריה, בסומליה, בתאילנד, בקווקז, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על כ-50 הרוגים בקרבות בין האופוזיציה הכורדית לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים לסלק את הכורדים ממחוז חסכה שבצפון-מזרח סוריה. עשרות אלפי כרודים נמלטו בחודש האחרון לכיוון עיראק בשל הקרבות. שיחות שנערכו בין ארה"ב לרוסיה, שני הצדדים הגיעו להסכמות אחדות בנוגע לסוריה: מעבר לעניין הכימי, סוכם שבסוף חודש ספטמבר 2013 יתחיל משא-ומתן בין הצדדים הלוחמים בסוריה בחסות שני המעצמות על-מנת לסיים את מלחמת-האזרחים שהחלה בחודש מרס 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על הקונסוליה האמריקאית הנמצאת בעיר הראט. מקור אמריקאי באפגניסטן מסר כי בהתקפה נהרגו הרבה אזרחים – אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בפקיסטן. במקרה אחד הותקפה שיירה של כוחות נאט"ו שעשתה את דרכה מפקיסטן לאפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הריגתם של 30 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד מסגד סוני בצפון עיראק.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הריגתם של 26 חיילים סודאנים ומורדים בקרבות שפרצו בין שני הצדדים במהלך היומיים האחרונים בצפון דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הריגתם של 2 קצינים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על תחנת משטרה. בשבוע האחרון נהרגו לפחות 60 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה של ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים שהתרחשה ליד הגבול עם מאוריטניה. מקור רשמי מסר שההרוגים היו "בנדיטים".
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הטלת עוצר בחבל קשמיר ההודית בעקבות הריגתו של אדם אחד במהלך היתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל. מקורות נוספים מסרו על סדרה של היתקלויות בין הודו לפקיסטן בגבול המשותף בקשמיר. מאז שנת 1989 נהרגו בחבל קשמיר יותר מ-68,000 בני-אדם.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-13 בספטמבר 2013 על הריגתם של 22 בני-אדם ועל פציעתם של 52 נוספים בקרבות שפרצו בין טרוריסטים מוסלמים לחיילים במהלך 5 הימים האחרונים בדרום המדינה. ראש ממשלת הפיליפינים ערכה ביקור באזור והזהירה את מנהיגי הארגונים המוסלמים בעקבות האירועים החמורים של השבוע האחרון. מאז שנות ה-70 נהרגו באזור יותר מ-150,000 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים ובעימותים קטלניים עם כוחות הביטחון הפועלים באזור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: