Tuesday, September 10, 2013

40 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בפיליפינים;  4 קציני מודיעין נהרגו באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 הרוגים בדרום-סודאן; הרוג בלבנון; 144,000 פליטים חדשים במזרח דארפור; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסוריה, בטורקיה, בעיראק, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתם של לפחות 40 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מרבית ההרוגים של הימים האחרונים הם מורדים וחברי ארגוני טרור המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים מסרו שטורקיה החלה לרכז כוחות ליד הגבול המשוסף עם סוריה לקראת התקפה אמריקאית אפשרית על מתקנים של המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים באו"ם מסרו כי הם מקבלים איומים מארגוני טרור על פעילותם של ארגוני סיוע בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתם של 4 קציני מודיעין בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על מתחם צבאי אפגאני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתם של 9 בני-אדם בשלוש התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. מקורות מודיעיניים בתימן מסרו כי זהו החיסול האמריקאי ה-9 המתבצע בתימן בשבועיים האחרונים.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם התקפה אווירית של סודאן האסלאמית באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות. כמו כן נמסר על כ-144,000 בני-אדם שנאלצו לעזוב את בתיהם לאור הקרבות המתחוללים במזרח דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתם של 18 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של טוניסיה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתו של אדם אחד בקרבות שפרצו בין טרוריסטים מוסלמים פלסטינים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-9 בספטמבר 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים ועל פציעתם של 30 אחרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. ההתקפה החלה ב-8 בספטמבר 2013.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: