Sunday, January 25, 2015

100 הרוגים בסוריה; 82 הרוגים בעיראק; 34 הרוגים בבנגלדש; 23 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בתימן; 3 חיילים נוספים נהרגו בלבנון; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; שוטר נהרג בלוב; הרוג נוסף בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסודאן, בתימן, בסומליה, בניגריה, בלוב, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 273 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בינואר 2015 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו באזור דמשק, חומס ואידליב. גם במהלך היממה האחרונה מרבית ההרוגים נפגעו בפעילות צבאית יזומה של הצבא הסורי שפעל במרכזי הערים הנמצאות בשליטת ארגונים הפועלית להפלת המשטר.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 בינואר 2015 על הריגתם של 82 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים כורדיים מסרו שהם החלו לפעול בעיר מוסול הנמצאת בשליטת אנשי ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רמשיים בעיראק מסרו שהפעילות של הקטאליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" אינה יעילה למרות ההצהרות האמריקאיות.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתייים בתימן מסרו ב-24 בינואר 2015 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות נוספים שהיו באזור העיר צנעא במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – טרור: מקורות רמשיים בלוב מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתו של שוטר שהעסק בשמירה על משרדים רשמיים של האו"ם הפועלים באזור העיר טריפולי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים ושל 5 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
בנגלדש – טרור ואלימות: מקורות רמשיים בבנגלדש מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 34 בני-אדם במהלך עימותים קטלניים מאוד בין כוחות-הביטחון לבין ארגוני האופוזיציה האסלאמית הפועלים בעיר הבירה. מקורות רשמיים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים נפגעו מבקבוקי תבערה שהושלכו בידי קיצונים אסלאמיים שהשתתפו בהתפרעויות.
--
פקיסטן – טרור: מקורות מקומיים בפקיסטן מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם במהלך פעילות צבאית יזומה לאיתור טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל בלוצ'יסטן. גורמים נוספים מסרו שנעצרו עשרות בני-אדם במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון שפעלו באזור פיום. מקור נוסף מסר שההיתקלות הייתה מקרית ולא בשל פעילות יזומה של כוחות הביטחון.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים רמשייםב לבנון מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם 3 חיילים לבנונים נוספים שנפגעו במהלך ההיתקלות קטלנית שהייתה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה הפועלים ליד הגבול עם סוריה. בסיכמו של דבר נהרגו בהיתקלות 8 חיילים ו- 3 טרוריסטים מוסלמים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: גורמים רמשיים בפיליפינים מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתו של אדם נוסף בפיגוע האסלאמי שהתבצע באמנצעות מטען-חבלה שהופעל בדרום הפיליפינים בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור. עד כה נהרגו בפיגוע 2 בני-אדם ונפצעו כ-60 בני-אדם נוספים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: