Friday, January 23, 2015

361 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 28 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בתימן; 4 חיילים נהרגו באפגניסטן; טרוריסט בכיר נהרג במצרים; מלך סעודיה מת בגיל 90;  נשיא תימן התפטר בלחץ השיעים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בלוב, במאלי, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 506 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-22 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של הצבא הסורי ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 בינואר 2015 על הריגתם של 361 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו בין כוחות הביטחון של עיראק והכוחות הכורדיים הפועלים נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. גורמים מקומיים מסרו על מאות הרוגים נוספים משני הצדדים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 בינואר 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים סונים מארגון אל-קאעידה. השיעים ממשיכים ללחוץ על ממשלת צנעא להיכנע לדרישותיהם. בשעות הערב נמסר שנשיא תימן התפטר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2015 על הריגתם של 4 חיילים בקרבות שהיו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים שונים בפקיסטן מסרו ב-22 בינואר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובקרבות שהיו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-22 בינואר 2015 על הריגתם של 23 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות סומליות חמושות הפועלות ליד הגבול עם אתיופיה. מקור נוסף מסר שהרקע לקרבות היה על סכסוך בין שני שבטים יריבים. כמו כן נמסר על 5 הרוגים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור מוגדישו.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-22 בינואר 2015 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון טרור אסלאמי מארגון בית אל-מקדס המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביממה אחרונה.
--
סעודיה – שלטון: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-22 בינואר 2015 על מותו של עבדאללה מלך סעודיה בגיל 90. במקומו יומלך הנסיך סלמאן בן עבד אל-עזיז בן 79.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: