Tuesday, January 20, 2015

102 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בתימן; 7 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן בחיסול-ממוקד אמריקאי; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בקמרון;  פקיד בכיר נהרג בסומליה; 45 כנסיות הוצתו בניז'ר; 600 הרוגים בעיר בנגאזי שבלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בלבנון, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 214 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-19 בינואר 2015 על הריגתם של כ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו כי שהפצצה שנערכה על בכירי חיזבאללה ברמת-הגולן נהרגו לפחות 12 בני-אדם6 מפקדים בכירים בארגון חיזבאללה ו-6 קצינים איראנים בהם מפקדים בכירים מאוד כולל גנרל אחד בשם מוחמד עלי אללה דאדי. חיזבאללה, איראן וסוריה האשימו את ישראל במעשה הזה שגרם לזעזוע עמוק באיראן ובחיזבאללה עם הריגתו של בנו של עימאד מורניה שחוסל בשנת 2008.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 בינואר 2015 על הריגתם של 102 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 בינואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בעקבות קרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של תימן לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים במחוז אביאן. גורמים מקומיים מסרו שהטרוריסטים השיעים הצליחו להשתלט על מתקנים רשמיים רבים במחוז. ועם זאת נודע שהוחלט על הפסקת-אש באזור העיר צנעא בין כוחות-הביטחון לבין המיליציה השיעית החמושה שניסתה לבצע הפיכה צבאית לפני חודשים אחדים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-19 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-600 בני-אדם בקרבות שהיו בעיר בנגאזי בשלושת החודשים האחרונים.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-19 בינואר 2015 על הצתתן של 45 כנסיות בידי אספסוף מוסלמי בעקבות הקריקטורות החדשות שהתפרסמו בצרפת לאחר הטבח במגזין הסאטירי "שארלי הבדו".
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-19 בינואר 2015 על מעצרם של 4 טרוריסטים מוסלמים בעקבות מבצע צבאי רחב-היקף שנערך בצפון המדינה לאיתור תאי-טרור הקשורים לארגון ג'בהת אל-נוסרה המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בינואר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם – כולל 3 שוטרים – בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 בינואר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 בינואר 2015 על הריגתו של פקיד בכיר מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי – קמרון: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בינואר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". כמו כן נמסר שחברי הארגון הרגו 3 בני-אדם על אדמת קמרון.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: