Friday, January 9, 2015

557 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג במאלי; שוטרת נהרגה בצרפת בפיגוע אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 672 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-8 בינואר 2015 על הריגתם של כ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים ובקרבות קשים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 20 חיילים שנפגעו בפעולת טרור אחת שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 בינואר 2015 על הריגתם של 557 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק. בין ההרוגים היו לפחות 320 בני-אדם שגופותיהם נמצאו בקבר-אחים ליד העיר מוסול. גורמים נוספים שעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" נמצא בנסיגה בעיראק ובסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 בינואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. אין אישור רשמי למספר ההרוגים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים ומקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 בינואר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן הפקיסטני. בין ההרוגים היו לפחות 12 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים פקיסטנים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 בינואר 2015 על הוצאתם-להורג של 4 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" באשמת ריגול לטובת ארה"ב.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-8 בינואר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיתקלות צבאית ליד הגבול עם מאוריטניה.
--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-8 בינואר 2015 על הריגתה של שוטרת מירי של טרוריסט מוסלמי שהיה חמוש ברובה ולבוש אפוד מגן. במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועים אלימים נגד מוסלמים בעקבות רצח העיתונאים בידי 3 טרוריסטים מוסלמים יממה קודם לכן. צרפת שרויה באבל כבד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: