Monday, January 26, 2015

200 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 150 הרוגים בסוריה; 134 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בניגריה; 18 הרוגים במצרים; 8 הרוגים בפקיסטן; הרוג בתימן; 700 נפגעים בסוריה בשלושת הימים האחרונים; קרבות רחוב במצרים לציון 4 שנים מאז הדחתו של מובארק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בסודאן, במאלי, בלבנון, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 551 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בארגונים לזכויות אדם מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של התקפות אוויריות של הצבא הסורי על יעדים אזרחיים במרכזי הערים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו ונפצעו בהתקפות הללו לפחות 700 אזרחים. גורמים נוספים מסרו הקטל הנוכחי נעשה באמצעות חביות-נפץ המושלכות ממסוקים צבאיים לעבר נקודות אזרחיות המוחזקים בידי גורמים העוינים את המשטר הנוכחי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות נוספים ברחבי סוריה גם באזור דרעא, דיר אל-זור, קובאני, אדליב, חומס, דמשק וחאלב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 134 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון וכוחות כורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו כי ביממה האחרונה נהרגו לפחות 60 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות אותם יזמו הכוחות העיראקיים. כמו כן, דובר צבאי עיראקי מסר על הצלחות צבאיות אחדות בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בינואר 2015 על הרוג אחד במהלך ניסיון של הארגונים שיעים למנוע הפגנת מחאה נגד אחיזתם בעיר הבירה צנעא. מקומות אחדים ברחבי תימן נרשמו עימותים רבים על רקע שליטתם של השיעים בצנעא. גורמים מדיניים במפרץ-הפרסי מסרו בלעג בלתי-מוסתר כי נפילתה של תימן לידי השיעים ואיראן היא "עוד הצלחה של אובמה במזרח-התיכון". ראש-ממשלת תימן שהודח קיבל סיוע ותמיכה מארה"ב.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם (כנראה רובם טרוריסטים מוסלמים) בקרבות קשים מאוד שהיו בצפון ניגריה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור העיר מיידוגורי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן ובפקיסטן מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 200 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קונאר השוכן בגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור העיר קראצי' ובמחוז חייבאר.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים לא רשמיים במצרים מסרו ב-25 בינואר 2015 על הריגתם של 18 בני-אדם במהלך הפגנות מחאה לציון הדחתו של מובארק לפני 4 שנים. במקומות רבים היו גם אירועי טרור אלימים שהתבצעו בידי גורמים אסלאמיים הקשורים לאחים המוסלמים. מקורות נוספים מסרו על פיצוצים אחדים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. ביום שבת ב-24 בינואר 2015 נהרגה מפגינה צעירה מירי של שוטרים שגרם זעזוע עמוק בציבור המצרי. צילומים של האירוע הופצו בכל העולם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: