Wednesday, January 28, 2015

215 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 53 הרוגים בניגריה; 14 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בלוב;  3 הרוגים באפגניסטן;  3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; הרוג במצרים ממכונית-תופת; 400 אוסטרלים הצטרפו לארגון המדינה-האסלאמית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 389 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על ההצלחות של הארגונים הכורדיים הפועלים באזור העיר קובאני. כמו כן נמסר על מספר רב של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו באזור דיר אל-זור בקרבות עם כוחות הביטחון הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. בעקבות ירי של 2 טילים לעבר ישראל, צה"ל ביצע שתי פעולות צבאיות נגד עמדות צבאיות באזור רמת-הגולן הסורי. לא נמסר על נפגעים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של 215 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים תקשורתיים בעיראק מסרו על הריגתם של 71 תושבים סונים בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שהצליחו לכבוש את אזור דיאלה. מעשי טבח, אונס, וביזה נעשו גם בידי מיליציות שיעיות שהצליחו לכבוש אזורים שהיו בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות המרכז תימן.
--
לוב – טרור – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של 5 זרים ושל 3 שומרים בעקבות התקפה של טרוריסטים מוסלמים  מארגון "המדינה האסלאמית" על בית-מלון מהודר הנמצא בעיר טריפולי.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר אלכסנדריה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזורים שונים במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של 53 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר מיידוגורי במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיר מסרו על קרבות קשים מאוד ועל עשרות אלפי פליטים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-27 בינואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים שפעלו באזור חבל קשמיר.
--
אוסטרליה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים באוסטרליה מסרו ב-27 בינואר 2015 על הצטרפותם של כ-400 אזרחים אוסטרלים לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: