Sunday, January 18, 2015

150 הרוגים בסוריה; 85 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 9 הרוגים במאלי; 6 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים נוספים בניז'ר; 5 הרוגים בפקיסטן; הרוג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 292 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-17 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות אכזריות על יעדים אזרחיים התבצעו בידי הצבא הסורי. מקורות מקומיים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו אזרחים שנפגעו בפעילות צבאית של הצבא הסורי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 בינואר 2015 על הריגתם של 85 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קשים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הוצאות-להורג, על חטיפות ועל אונס שנעשו בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון במהלך היממה האחרונה בדומה למתרחש סוריה.
--
מצרים – מחאה אסלאמית ואלימות: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-17 בינואר 2015 על הריגתו של אדם אחד בעימותים אלימים שפרצו בין אנשי תנועת "האחים המוסלמים" לבין כוחות הביטחון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בינואר 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בינואר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובפשיטות על ארגוני טרור אסלאמיים. בין ההרוגים היה אחד מהמפקדים הבכירים בארגון טרור אסלאמי הפועל בכל רחבי פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 בינואר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בשוק הומה אדם במרכז המדינה. לאור כל היממה האחרונה נרשמו עוד עשרות אירועי טרור בצפון המדינה, אך לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-17 בינואר 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. בין ההרוגים היו לפחות 2 חיילים, אזרחים וחייל המשרת בכוחות האו"ם הפועלים במאלי.
--
ניז'ר – מחאה ואלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-17 בינואר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם נוספים בעימותים אלימים שפרצו על רקע פרסום הקריקטורות החדשות בצרפת הפוגעות לכאורה בנביא מוחמד. עד כה נהרגו 10 בני-אדם בעימותים הללו. הפגנות דומות היו במדינות מוסלמיות נוספות שגרמו לנפגעים רבים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: