Monday, January 19, 2015

19 בינואר 2015
113 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים במאלי; 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה נהרגו ברמת-הגולן;  5 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר;  פרופסור נרצח בתימן; 3,000 טורקים קשורים לארגון "המדינה האסלאמית"; תא טרור נחשף במרוקו; איומי טרור בגרמניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בתימן, בסומליה, בצ'אד, בקמרון, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 251 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהוצאות-להורג של עשרות בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 6 לוחמים כורדים בקרבות הנערכים באזור העיר קובאני. עוד נמסר על הריגתם של 35 חיילים סורים בהתרסקות מסוק. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו שחיל-האוויר הישראלי פגע בחוליה שתכננה לבצע פיגוע טרור נגד ישראל ישראל מהשטח הסורי. מקורות נוספים מסרו על 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה שנהרגו בפעולה – ביניהם גם בנו של עימאד מורניה שחוסל בסוריה ב-2008.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2015 על הריגתם של 113 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק. מקורות נוספים מסרו על שחרורם של כ-200 יזידים שהיו מוחזקים בשבי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2015 על הריגתו של פרופסור באוניברסיטה מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תימן. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עימותים אלימים בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים.
--
גרמניה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-18 בינואר 2015 כי בשל איומי טרור קונקרטיים, בוטלו כל ההפגנות שתוכננו נגד האסלאם באזור העיר לפייציג. כל ההתכנסויות "תחת כיפת השמים" בוטלו לחלוטין בשל איומי טרור קונקרטיים.
--
מרוקו – טרור: מקורות ביטחוניים במרוקו מסרו ב-18 בינואר 2015 על חשיפתו של תא טרור אסלאמי הקשור לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק.
--
טורקיה – טרור: מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו ב-18 בינואר 2015 על פעילותם של כ-3,000 טורקים הקשורים, בדרך זו או אחרת, לארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר שקיימת סכנה מוחשית לפגיעה במוסדות זרים ובמתקני נאט"ו הנמצאים על אדמת טורקיה. עוד נמסר על כ-700 טורקים שהצטרפו בפועל ללחימה בסוריה במסגרת ארגון "המדינה האסלאמית". טורקיה משמשת תחנת מעבר עיקרית של מתנדבים לארגון מכל העולם. טורקיה מעבירה נשק לארגון אל-קאעידה הפועל בסוריה נגד כוחות של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בינואר 2015 על הריגתם של 5 שוטרים בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברחבי מחוז נזימבאד.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 בינואר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים בין מוסלמים לבין נוצרים על רקע הבטח שהתבצע בידי ארגון "בקו חראם" שגרם להריגתם של כ-2,000 בני-אדם.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-18 בינואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון המדינה. מקורות אחרים מסרו על מספר הרוגים נמוך יותר.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-18 בינואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור חבל קשמיר ההודי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: