Wednesday, January 14, 2015

206 הרוגים בעיראק; 150 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון; 50 הרוגים בסוריה; 36 הרוגים בסודאן; 30 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים ו-7 טרוריסטים הוצאו להורג בפקיסטן; 3 הרוגים במצרים; כומר חוסל בקניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 482 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בכל רחבי סוריה. גורמים מקומיים מסרו על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר קובאני. כמו כן נמסר על אזרחים שנהרגו בקרבות שהיו באזור העיר דיר אל-זור. גורמים מקומיים בעיר חומס מסרו על אזרחים נוספים שנהרגו במהלך היממה האחרונה מפעילות צבאית יזומה של הצבא הסורי. גורמים נוספים בסוריה מסרו על מצבם הקשה של האזרחים לנוכח מזג האוויר הקשה השורר ברוב חלקי סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 בינואר 2015 על הריגתם של 206 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים קטלניים מאוד ובקרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים מסרו כי בשל הקור העז השורר בסוריה ובעיראק מתו 27 ילדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 בינואר 2015 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם – ביניהם פקידים בכירים – בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור:מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בינואר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בפקיסטן על הוצאתם-להורג של 7 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן בפקיסטני.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-13 בינואר 2015 על הריגתו של כומר מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" הפועל בעיקר בסומליה.
--
סודאן – קורדופן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן ומקורות אופוזיציוניים בסודאן מסרו ב-13 בינואר 2015 על הריגתם של 33 חיילים בקרבות שהיו באזור מחוז קורדופן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שהיו באזור דרום דארפור.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-13 בינואר 2015 על הריגתם של 150 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול הניגרי באזור העיר באגה שנכבשה על ידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". באזור זה נרצחו יותר מ-2,000 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך הימים האחרונים. מקור צבאי ניגרי מסר שמספר ההרוגים באירוע הזה אינו עולה על 150 בני-אדם כולל טרוריסטים מוסלמים. מקורות אחרים טוענים שלצבא הניגרי יש אינטרס להפחית במספר ההרוגים באירועי טרור בהם מעורבים טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" לאור הבחירות העתידות להתקיים במדינה בזן הקרוב.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-13 בינואר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. השלושה נחטפו בידי טרוריסטים מוסלמים לפני הוצאתם להרוג.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: