Thursday, January 29, 2015

120 הרוגים בסוריה; 109 הרוגים בעיראק; 92 הרוגים בפקיסטן; 38 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים בדרום-סודאן; 6 תלמידים נהרגו בתימן; 5 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים במאלי; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 הרוגים נוספים בלוב; 2 הרוגים בפיליפינים; 2 חיילי צה"ל נהרגו בגבול לבנון; חייל או"ם נהרג בלבנון; קצין בכיר נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, בלוב, במצרים, במאלי, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 402 הרוגים ביממה האחרונה;      
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של הצבא הסורי על יעדי טרור הפרוסים בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים ומורדים הלוחמים להפלת משטרו של בשאר אל-אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 109 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו באזור צפון עיראק נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 6 תלמידים בעקבות חיסול-ממוקד אמריקאי שהשתבש בדרום תימן. מקור נוסף מסר שזו הייתה התקפה של הצבא התימני.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בפיגוע שהתבצע בבית מלון בעיר טריפולי. סה"כ נהרגו בהתקפה 10 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 92 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של התקפות אוויריות של הצבא הפקיסטני שנערכו בצפון-מערב פקיסטן נגד ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהיתקלות בין כוחות קנייתיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון המדינה. מקור נוסף מסר שההתקפה הזו התבצעה למרות שנחתם הסכם להפסקת-אש בין ארגוני המורדים לבין הממשלה המרכזית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של לפחות 38 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
מאלי – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של חיילי או"ם בעקבות מחאה אלימה של אזרחים שניסו לפרוץ למחנה הנמצא בשליטת האו"ם.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים קשמיר מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתו של קצין בכיר מאוד מירי בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
ישראל – טרור – לבנון: מקורות צבאיים רשמיים בישראל מסרו ב-28 בינואר 2015 על הריגתם של 2 חיילי צה"ל מטיל נגד-טנקים שנורה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה שפעלו מהגבול הלבנוני. כוחותינו הגיבו בירי של תותחים לעבר יעדים שונים בדרום-לבנון, וכתוצאה מכך  נהרג חייל או"ם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: