Monday, August 8, 2016

טרור אסלאמי - 264 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בתימן; 50 הרוגים בעיראק; 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 11 חיילים ו-8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 4 הרוגים בקשמיר מירי של חיילים הודים; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים בהתקפת טרור אסלאמית;  הרוג בירדן מירי של חיילים; הרוג בטורקיה מירי של חיילים; חייל נהרג בטורקיה; ארגון "חיזבאללה" ישלח לעיר חאלב כ-400 מחברי הארגון לסייע בלחימה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, במאלי, בתימן, בסומליה, בניגריה, בקמרון, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 264 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי בסוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות והפצצות עם נפגעים במחוז אידליב, בחאלב, בדרעא, בדיר אל-זור, בחומס, באל-חמה והצפון מחוז לטקיה. גורמים נוספים בסוריה מסרו שלמרות הודעות על שבירת המצור על העיר חאלב, קרבות עם נפגעים רבים היו לאורך כל היממה האחרונה בעיקר באזור מזרח העיר. מקורות בלבנון מסרו שארגון "חיזבאללה" ישלח עוד כ-400 מאנשיו לאזורי הקרבות בעיר חאלב.  מקורות בארגון "המדינה האסלאמית, מסרו על הריגתם של 23 חיילים סורים בפיגוע-כפול שנערך באזור דיר אל-זור. ארגונים סורים לזכויות-אדם מסרו על הריגתם של יותר מ-130 אזרחים בהפגזות שנערכו עלה עיר חאלב במהלך השבוע האחרון. כמו כן נמסר כי במהלך השבוע האחרון נהרגו באזור יותר מ-500 טרוריסטים מוסלמים, מורדים וחיילים סורים. דנמרק השתתפה בפעם הראשונה בהפצצות אוויריות בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".

Islamist Rebels Break Siege Into Aleppo

--
ירדן – טרור – סוריה: מקורות תקשורתיים בירדן מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים ירדנים במהלך ניסיון של חוליה לחדור את הגבול המשטח הסורי לשטח הירדני. דוברים צבאיים בירדן מסרו שהאירוע התרחש ביום שישי ב-5 באוגוסט 2016.
--
טורקיה – טרור – סוריה: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתו של כורדי מסוריה מירי של חיילים טורקים במהלך ניסיון לחצות את הגבול מעיראק לכיוון טורקיה.
--
טורקיה – כורדים; מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתו של חייל אחד מהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור רמאדי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתם של 55 בני-אדם בסדרה של קרבות בין המיליציות השיעיות למיליציות הסוניות בפרו-סעודיות הפועלות בצפון תימן במחוז סעדה.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר במהלך היממה האחרונה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 מוסלמים מירי של חיילים הודים במהלך הפגנה אלימה של מוסלמים נגד כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתם של 11 חיילים של 8 טרוריסטים מוסלמים במהלך התקפה של אנשי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור הגבול המשותף עם ניז'ר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-7 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" הפועל בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע