Tuesday, August 16, 2016

טרור אסלאמי - 500 הרוגים ביממה האחרונה

195 הרוגים בעיראק; 160 הרוגים בסוריה; 45 הרוגים בדרום-סודאן;  40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בתימן; 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; 10 הרוגים באפגניסטן; 7 חיילים נהרגו בלוב; 5 שוטרים ו-2 אזרחים נהרגו בטורקיה; 3 חיילים נהרגו במצרים; 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 500 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-160 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו אזרחים רבים שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות שנערכו באזור העיר חאלב ומחוז אידליב. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו יותר מ-180 אזרחים בהפצצות בשני האזורים הללו. עוד נמסר שבין ההרוגים היו כ-30 מורדים שנפגעו בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור הגבול המשותף בין סוריה לטורקיה. לפחות 15 בני-אדם נהרגו בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה באזור חאלב.

A suicide bomber blew up himself in a bus in Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 195 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך הממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים ומקורות בצבא העיראקי מסרו על קרבות נוספים עם נפגעים שהיו באזור הכפרי של העיר מוסול נגד מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית". המיליציות השיעיות החמושות בעיראק מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בממשלת עדן בתימן מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום-תימן בסיוע הקואליציה הסעודית. מקורות שיעים מסרו ששדה-התעופה הבינלאומי של העיר צנעא נפתח מחדש למטרות הומניטאריות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בלוב מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 חיילים בקרבות שהיו באזור העיר סירט נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי ובקרבות בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". בין ההרוגים היו לפחות 2 ילדות-מתאבדות שהיו עם חגורות-נפץ שנשלחו לבצע פיגוע בשם ארגון ,הטליבאן".
--
הודו – טרור אסלאמי - קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתו של חייל אחד בהיתקלות בין כוחות-הביטחון של הודו לבין טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
--
סומליה – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות משותפת של הצבא הסומלי והצבא האמריקאי שפעלו ליד הגבול המשותף עם קניה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים דרום-סודאן מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 45 בני-אדם בסדרה של קרבות בין מיליציות מקומיות חמושות לבין כוחות הביטחון הנאמנים לממשלה הנוכחית של דרום-סודאן. הקרבות היו באזור הגבול המשותף בין דרום-סודאן לבין סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים:  מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-15 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 שוטרים ו-2 אזרחים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. המכונית הוצבה ליד תחנת משטרה מקומית.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: