Saturday, August 20, 2016

טרור אסלאמי - 329 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 87 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בלוב בפיגוע התאבדות; 9 הרוגים במאלי; 7 נוצרים נרצחו בניגריה בידי מיליציות מוסלמיות; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילים מצרים נהרגו מירי של צלפים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, במאלי, בסודאן, בקשמיר, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה:כ 329 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים קשים ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים כורדיים ומקורות נוספים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בין הצבא הסורי לבין הכוחות הכורדים הפועלים באזור העיר חסכה. באופן יחסי האזור הזה היה רגוע, אך בכל זאת הצבא הסורי החליט להפציץ מטורות כורדיות רבות בעיר, דבר שגרם למנוסתם של כורדים רבים מהאזור. בקרבות שהיו בחאלב, בחומס ובמחוז אדליב נמסר מפי דוברים מקומיים על עשרות רבות של הרוגים – כולל חיילים סורים, אזרחים, טרוריסטים-מוסלמים  ומורדים. באחדים מהדיווחים נמסר גם על הריגתם של כ-100 חיילים סורים באזור העיר חאלב ביומיים האחרונים. מאידך, דובר צבאי סורי מסר על כ-70 התקפות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה על העיר שבמהלכן נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים. גורמים בינלאומיים ומקומיים מנסים פעם נוספת לשכנע את כל הצדדים הלוחמים להסכים על הפסקת-אש הומניטארית באזור חאלב. ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" פרסם מנשר הקורא לחסל עלווים בצפון סוריה.

Hasakah :Iran has joined forces with Assad to attack the US backed Kurdish YPG 


Assad Bombing kurds - street-to-street fighting 


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של 87 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על פיגועי התאבדות באזור העיר בגדאד, וכן על הפצצות-אוויריות שגרמה להריסתן של כ-30 מיכליות דלק של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם ועל פציעתם של 80 בני-אדם נוספים בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר סירט. מרבית הנפגעים עם לוחמים הפועלים במסגרת הממשלה המאוחדת של לוב. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות לפיגוע.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים, חיילים ואזרחים – ביום נוסף של פיגועי-טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו נגד ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור בלוצ'יסטן. גורמים צבאיים בפקיסטן מסרו שהמבצע הצבאי בבלוצ'יסטן יימשך גם במהלך הימים הקרובים.
--
סומליה – טרור:מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בדרום המדינה ובאזור העיר מוגדישו במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 נוצרים בידי המיליציות השבטיות האסלאמיות הפועלות במרכז ניגריה. גורמים מקומיים האשימו את ממשלת ניגריה שהיא מעלימה עיין מרצח של נוצרים בידי המיליציות האסלאמיות של שבטי הפולאני הפועלות ברחבי ניגריה. במהלך השנה אחרונה נהרגו מאות נוצרים בהתקפות הללו.
--
מאלי – טרור אתני: מקורות תקשורתיים מאלי מסרו ב-19 באוגוסט 2016 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז מאלי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב- 19 באוגוסט 016 על הריגתם של 2 חיילים מירי של צלפים שפעלו באזור צפון סיני. גורמים צבאיים מסרו שהירי התבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: