Tuesday, August 30, 2016

טרור אסלאמי - 282 הרוגים ביממה האחרונה

71 חיילים נהרגו בפיגוע התאבדות בתימן; 70 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בעיראק; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 16 חיילים נוספים נהרגו בלוב; 5 הרוגים במאלי; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בטוניסיה;  2 חיילים טורקים ו-2 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, בלוב, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 282 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים במהלך הקרבות שהיו באזורי הפלישה של הצבא טורקי בצפון עיראק באזור העיירה ג'רבלוס. מקורות נוספים מסרו שטורקיה מרחיבה את אחיזה בשטח הסורי. גורמים אזרחיים מסרו שיותר מ-75 אזרחים כורדים נהרגו עד כה בהפצצות טורקיות שנערכו באזורי הפלישה.  כמו כן נמסר על נפגעים רבים באזור העיר חומס, חאלב, אל-חמה, דרעא, דיר אל-זור ובמקומות נוספים ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים מסרו על עשרות הרוגים באזור דיר אל-זור בלבד בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שנערכה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". לאחר 4 ימים של הפצצות טורקיות על יעדים כורדיים, ארה"ב נזכרה להזכיר לטורקיה שהמאבק צריך להתמקד בארגון "המדינה האסלאמית".

Syria war august 2016, Aleppo

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 55 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על הריגתם של 23 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר כרבלא. טורקיה תקפה יעדים כורדיים בצפון-עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 71 חיילים ועל פציעתם של כ-40 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במתחם צבאי הנמצא באזור העיר עדן. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות לפיגוע הקטלני.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ורפואיים בלוב מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 16 חיילים ועל פציעתם של 100 חיילים נוספים במהלך קרבות שהיו באזור העיר סירט במהלך היממה האחרונה. ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד 34 חיילים ונפצעו יותר מ-180 נוספים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. מקורות תקשורתיים מסרו על הריגתם של 3 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים האחראים לפיגוע-טרור קטלני שהתבצע בשנת 2009.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור אתני: מקורות תקשורתיים מאלי מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בצפון מאלי בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 חיילים וכן על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום מזרח טורקיה. ההרוגים נפגעו באירועים נפרדים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: