Saturday, August 27, 2016

טור אסלאמי - 276 הרוגים ביממה האחרונה

116 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן בקרבות ובהפצצות אוויריות; 11 שוטרים נהרגו ו-80 בני-אדם נפצעו בפיגוע טרור בטורקיה; 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" נהרגו בפיליפינים; 7 שוטרים נהרגו בפקיסטן בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים; תושב מוסלמי נהרג ליד עופרה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בתימן, בלוב, בסודאן, במצרים, בסומליה, בטורקיה, בקשמיר, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 276 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקרות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיירה דרייה, ליד דמשק, מסרו שכאלף מורדים עם נשק קל וכ-5,000 אזרחים יתפנו למחוז אידליב בהתאם להסכם שנחתם עם המשטר הסורי. העיירה הייתה נתונה במצור מאז שנת 2011. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של קרבות בין המורדים לבין הצבא הסורי במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו כנראה גם ילדים. קרבות עם נפגעים רבים נוספים היו גם בחומס, באל-חמה, בדיר אל-זור, בצפון מחוז לטקיה ובאזורים בהם פלשו הכוחות הטורקים ליד הגבול המשותף עם סוריה.

A Car Bomb In Turkey Killed 11 Police Officers And Wounded 45

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של 116 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בעיקר באזור העיר מוסול במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי רשמי בעיראק על המשך הפעולה הצבאית לשחרורם של כפרים הנמצאים באזור העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי סעודיה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 11 אזרחים שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: דוברים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות אווירית יזומה של הצבא האפגאני שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז בלוצ'יסטן נגד כוחות משטרה המקומיים ונגד מתחמים ממשלתיים הנמצאים במחוז.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של 11 שוטרים ועל פציעתם של כ-80 בני-אדם נוספים בפיגוע קטלני שהתבצע באמצעות מכונית-תופת שהופעלה ליד מחסום משטרתי הנמצא קרוב לגבול עם סוריה. המחתרת הכורדית – ה-PKK – נטלה אחריות לפיגוע הקטלני.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום המדינה. מקורות צבאיים נוספים מסרו שבפעולה נפצעו כ-27 חיילים.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתו של תושב מוסלמי מירי של כוחותינו שפעלו ליד עופרה. הירי התבצע בשל החשש שההרוג תכנן פיגוע נגד כוחותינו שפעלו במקום. בעקבות בדיקה של הצבא התברר שלהרוג לא היו כוונות לבצע פיגוע.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: