Monday, August 29, 2016

טרור אסלאמי - 376 הרוגים ביממה האחרונה

175 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 22 חיילים אפגאנים נהרגו בטעות בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן;  20 הרוגים באפגניסטן; 18 חיילים נהרגו בלוב;  10 אזרחים נהרגו בדרום-סודאן; 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; 7 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 5 טרוריסטים נהרגו בניגריה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בתאילנד, בתימן, בסומליה, בניגריה, בלוב, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 376 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים מקומיים נוספים מסרו על הריגתם של כ-40  בני-אדם בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור הכפרי ליד העיירה ג'רבלוס. מרבית הנפגעים באזור הזה היו אזרחים. צבא סורי החופשי הנתמך בידי טורקיה הצליח להשתלט על שני כפרים שהיו בידי הכוחות-הכורדים שפעלו באזור. ארדואן החליט לחסל כורדים בסוריה כפי שהוא עושה לכורדים בדרום-מזרח טורקיה. כל הפשעים האלה נעשים בחסותה ובהסכמתה של ארה"ב. קרבות עם נפגעים רבים היו גם באזור דרעא, דיר אל-זור, חומס, חאלב, אל-חמה ובצפון מחוז לטקיה. גורמים אחרים מסרו על נפגעים גם באזור דמשק.

Turkish airstrikes kill at least 40 civilians in Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 175 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורם רשמי בכיר בעיראק מסר שהעיירה ח'לאדייה שוחררה בידי הצבא העיראקי וכי במהלך הקרב נהרגו כ-1,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן, בין ההרוגים היו לפחות 15 אזרחים שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור העיר תעז. מקורות שיעים מסרו שהותקף מהאוויר אוטובוס אזרחי באזור תעז.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רפואיים בלוב מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 18 חיילים ועל פציעתם של כ-120 חיילים נוספים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בעיר סירט. דוברים צבאיים בלוב מסרו שהצבא הלובי מנהלך קרב קשה מול המעוז האחרון של ארגון "המדינה האסלאמית" בעיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו בוודאות 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנפגעו בקרב יריות שפרץ במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 22 חיילים אפגאנים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז הלמנד שבאפגניסטן. האירוע התרחש בשל טעות בזיהוי. ביקורת חריפה נמתחה על הצבא האמריקאי הפועל באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מבוקשים שנפגעו בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היממה אחרונה באזור לאהור.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 10 אזרחים מירי של חיילים במהלך פעולה נגד המורדים הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. לא נמסרה הזהות הארגונית של הטרוריסטים שנפגעו במהלך הפעולה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: