Friday, August 26, 2016

טרור אסלאמי - 300 הרוגים ביממה אחרונה

130 הרוגים בסוריה; 111 הרוגים בעיראק; 18 אזרחים וסטודנטים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  11 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 6 הרוגים בסומליה בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב"; 5 שוטרים נהרגו בטורקיה; אדם אחד נהרג ו-29 נפצעו בדרום-תאילנד; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בצ'אד, בקשמיר, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 300 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שהמבצע הטורקי בסוריה נמשך, וכי טורקיה הכניסה עוד כ-10 טנקים נוספים לתוך השטח הסורי במטרה לסייע לכוחות המורדים להשלים את כיבושה של העיר ג'רבלוס. מקורות כורדיים מסרו ששוב ארה"ב נטשה את הכוחות הכורדיים למרות הבטחותיה, וכי הם משלמים את המחיר בשל איומיו של ארדואן כלפי ארה"ב. על-פי דרישתה של טורקיה ובתמיכתה של ארה"ב, הכוחות הכורדיים נסוגו מזרחית לנהר הפרת. דוברים נוספים בסוריה מסרו שבכוונתה של טורקיה להקים אזור-חיץ  לאורך 70 ק"מ ובעומק של כ-20 ק"מ בתוך השטח הסורי הצמוד לגבול הטורקי. קרבות עם נפגעים רבים היו באזור הגבול בין טורקיה לסוריה, באזור העיר חאלב, בחומס, באל-חמה, בדרעא, בדיר אל-זור ובצפון מחוז לטקיה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על נפגעים בהפצצות אוויריות שהיו במחוז אידליב. הסכם לפינוי אזרחים נחתם בנוגע לעיירה דרייה בין המורדים למשטר הסורי.

Turkey liberates Jarablus from ISIS, sends more tanks to Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 111 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בהוצאות-להורג בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסר שהמבצע באזור העיר מוסול נמשך גם במהלך היממה האחרונה, וכן נמסר על מספר גבוה מאוד של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בפעולות יזומות של הצבא העיראקי והמיליציות השיעיות. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 18 שוטרים בשני פיגועי-תופת שהתבצעו בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של לפחות 11 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מקור נוסף מסר רק על הרוג אחד בהפצצות אוויריות שהיו באזור מחוז סעדה שבצפון תימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם, כולל 7 סטודנטים, בהתקפה של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנערכה באוניברסיטה האמריקאית בקאבול. דוברים צבאיים מסרו שהפעולה נמשכה לפחות 10 שעות שבמהלכה נהרגו 3 הטרוריסטים מירי של אנשי כוחות-הביטחון של אפגניסטן. גורמים רפואיים מסרו על פציעתם של 45 בני-אדם נוספים בהתקפה זו. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 אזרחים ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יוזמה נוספת שנערכה ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה רחבת-היקף שנערכה באזור העיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שתקפו בית-מלון ומסעדה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-25 באוגוסט 2016 שבפיגוע שהתבצע ב-23 באוגוסט בו נהרג אדם אחד ונפצעו 29 נוספים, התבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם אחד מארגוני הג'יהאד הפועלים בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: