Thursday, August 25, 2016

טרור אסלאמי - 499 הרוגים ביממה האחרונה

189 הרוגים בעיראק; 153 הרוגים בדרום-סודאן; 80 הרוגים בסוריה; 32 הרוגים בתימן; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 נוצרים נרצחו בניגריה; 4 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים בסומליה; 2 שוטרים נהרגו במצרים בידי טרוריסטים מוסלמים; מוסלמי נהרג בקשמיר מירי של חיילים הודים; אזרחית בריטית נרצחה בידי טרוריסט מוסלמי באוסטרליה; טרוריסט מוסלמי נהרג בצומת יצהר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בקשמיר, במאלי, בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 499 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הסכמה על הפסקת-אש באזור העיר חסכה בין הכוחות-הכורדיים לבין הצבא הסורי. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על קרבות ליד הגבול הלבנוני שבמהלכם נהרגו לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר בסוריה מסר שארגון "חיזבאללה" השתתף בקרבות הללו שהיו ליד הגבול הלבנוני. קרבות והפצצות עם נפגעים רבים מאוד היו באזור דמשק ובחומס, וכן נמסר על נפגעים רבים בהפגזות של הצבא הטורקי לעבר יעדים של הכוחות הכורדיים ושל ארגון "המדינה האסלאמית" בנמצאים באזור העיר ג'רבלוס הנמצאת ליד הגבול הטורקי. כמו כן נמסר שטורקיה הפעילה טנקים בשטח הסורי כסיוע למורדים הסורים הנאמנים למשטר הטורקי. סוריה הגיבה בחריפות להפרת הריבונות. כמו כן נמסר כי במהלך הקרבות הללו נהרגו יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו שהמיליציה הסורית הפרו-טורקית הצליחה לכבוש את העיר וכן גם אחדים מהכפרים הסמוכים לה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 29 אזרחים בהפצצות של טורקיה של העיר.

Turkey sends tanks, troops across Syrian border

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 189 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים הוסיפו שמרבית הנפגעים היו במהלך קרבות ליד העיר מוסול בעקבות מבצע צבאי רחב-היקף שנועד לכבוש את היישובים מסביב לעיר לקראת המתקפה הגדולה על מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן וכן מקורות בטורקיה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 32 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית שפעלה ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו חיילים, אזרחים וחברי מיליציות מכל הארגונים הפועלים בתימן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 153 בני-אדם בקרבות שפרצו במדינת-המחוז ג'ונגליי מאז יום שישי האחרון בין ארגוני המורדים לבין הצבא הנאמן לממשלה המקומית. מקורות אחרים בדרום-סודאן מסרו על הריגתם של לפחות 285 בני-אדם בקרבות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפעילות צבאית יזמה שנערכה במהלך היממה אחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנפגעו מפיצוץ של מוקש שהופעל בטעות. עוד נמסר שטרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ערכו התקפה של האוניברסיטה האמריקאית הנמצאת בעיר קאבול.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בשלושה פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סומליה. בין ההרוגים היה קצין בכיר בצבא הסומלי שנפגע מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על רציחתם בדם קר של 8 נוצרים על-ידי המון מוסלמי מוסת בשל החשד לפגיעה באמונה האסלאמית. כמו כן נמסר על פציעתם של נוצרים נוספים ועל הצתות של בתים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתו של תושב מוסלמי נוסף מירי של חיילים הודים במהלך הפגנות אלימות שנערכו בקשמיר נגד הצבא ההודי. במהלך החודש האחרון נהרגו באזור זה עשרות רבות של מוסלמים, חיילים ושוטרים הודים.
--
אוסטרליה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באוסטרליה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על רציחתה של תיירת בריטית בידי טרוריסט מוסלמי צרפתי שצעק "אללה אכבר". הטרוריסט נעצר בידי משטרת אוסטרליה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו באזור שכם. חייל צה"ל נפצע קל.
==
ד"ר יוחאי סלע