Wednesday, August 31, 2016

טרור אסלאמי - 375 הרוגים ביממה האחרונה

120 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 100 הרוגים בסוריה; 95 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 15 חיילים נהרגו בפיליפינים בקרבות נגד ארגון "אבו סיאף"; 12 הרוגים בפיגוע-התאבדות בסומליה; 3 ילדים נהרגו בסעודיה; 3 הרוגים בפקיסטן בהתקפת טרור; טרוריסט מוסלמי נהרג בפיגוע-התאבדות שהתבצע בקירגיסטן; שוטר נהרג בטורקיה בהתקפה של המחתרת הכורדית: פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בקווקז, במאלי, בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 375 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים ובאיים בסוריה מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו על העיר אל-רקה בידי הצבא הסורי וחיל-האוויר הרוסי. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות בני-אדם נוספים בקרבות שהיו באזור העיר דרעא. בקרבות אלה נפגעו כנראה נהרגו חיילים סורים בהתקפות של ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. קרבות עם נפגעים היו באזור חאלב, בחומס, בדיר אל-זור, באל-חמה ובמחוז אידליב. המורדים באל-חמה מסרו שהם הצליחו לכבוש עיירה במהלך קרבות נגד הצבא הסורי. דובר ארגון "המדינה האסלאמית", אבו מוחמד אל-עדנני, חוסל באזור העיר חאלב בהפצצה אמריקאית.

Somalia: At least 12 killed after truck bomb explodes near presidential palace

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 95 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים מסרו על מציאתם של כ-75 קברי-אחים בהם טמונים אלפי גופות של בני-אדם שנרצחו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היומיים האחרונים ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו שבין ההרוגים היו 9 ילדים שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה במחוז סעדה שבצפון-תימן. מנגד, נמסר על הריגתם של 3 ילדים סעודים בהפצצה של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מתימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 120 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בשתי התקפות אוויריות קשות שנערכו על שיירה של הארגון הפועל במחוז פקטייה. דובר של ארגון "הטליבאן" באפגניסטן מסר שבהפצצה נהרגו תלמידים של בית-ספר אסלאמי הנמצא בחסות ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר פשוואר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתו של שוטר מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 15 חיילים בקרבות שנערכו בדרום המדינה נגד ארגון הטרור האסלאמי "אבו סיאף". מקורות צבאיים הוסיפן ששנים מהחיילים נרצחו על-ידי עריפת ראשם.
--
קירגיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בקירגיסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי ממוצא סיני שביצע פיגוע התאבדות ליד השגרירות הסינית הנמצאת בעיר הבירה בישקק. לפני שבועות אחדים נחתם הסכם אזורי בראשותה של סין בנוגע למאבק משותף נגד גורמי טרור אסלאמיים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו ליד ארמון הנשיאות הנמצא בעיר מוגדישו. בין ההרוגים היו לפחות 5 חיילים.
==
ד"ר יוחאי סלע