Tuesday, August 23, 2016

טרור אסלאמי - 380 הרוגים ביממה האחרונה

238 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בתימן; 12 הרוגים באפגניסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בפיליפינים; חייל נהרג בטורקיה; מוסלמי נהרג מירי של חיילים הודים בקשמיר;  23,000 בני-אדם נרצחו בידי ארגון "בוקו חראם" בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 380 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים כורדים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזורים אחדים לאורך הגבול המשותף עם טורקיה במסגרת קרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". תושבים מקומיים באזור דמשק מסרו על הריגתם של 5 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הסורי. דוברים כורדיים וספים מסרו שכוחותיהם ערוכים לקראת קרבות נוספים באזור העיר חסכה נגד הצבא הסורי ונגד ארגון "חיזבאללה" המסייע למשטר הסורי. דוברים מקומיים באזור העיר חאלב במסרו כי במהלך שלושת השבועות האחרונים נהרגו בעיר יותר מ-460 אזרחים. קרבות עם נפגעים היו אל-חמה, חומס, דמשק, דיר אל-זור, אל-רקה, בצפון מחוז לטקיה, באזור הגבול עם עיראק ובדרעא. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-50 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו צפונית לעיר אל-חמה במהלך היממה האחרונה.

Teenage suicide bomber stripped of his explosives belt in Iraq

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של 238 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הוצאות-להורג, בפיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות קטלניות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים מקומיים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו גם עשרות שוטרים שהוצאו-להורג לפני חודשים אחדים בידי ארגון "המדינה האסלאמית", אולם רק כעת נמצאו שרידיהם. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בעיראק מסרו על תפיסתו של ילד בן 12 שתכנן לבצע פיגוע התאבדות, בשליחותו של ארגון "המדינה האסלאמית", במסגד שיעי באזור כירכוך.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים אחדים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 20 מאנשי המיליציות השיעיות הפועלת בצפון תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במחוז חייבאר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. מקורות מחקריים בניגריה מסרו כי במהלך 7 השנים האחרונות נרצחו 23,000 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". במהלך התקופה הנדונה, כ-2.15 מיליון בני-אדם הפכו לפליטים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתו של חייל טורקי בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתו של תושב מוסלמי מירי של חיילים הודים במהלך הפגנות אלימות שנערכו נגד הנוכחות הצבאית של הודו בחבל קשמיר. בשבועות האחרונים נהרגו עשרות רבות של תשובים מוסלמים, טרוריסטים מוסלמים וחיילים בעימותים הללו.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: