Thursday, December 19, 2013

100 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בעיראק; 6 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 4 רופאים נהרגו בסומליה; 3 חיילים נהרגו באיראן; טרוריסט מוסלמי ושוטר נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; שוטר נהרג בלוב; מוסלמי נהרג בג'נין; 500 הרוגים בדרום-סודאן; קרבות ועימותים קטלניים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בתימן, בסומליה, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ועימותים קטלניים מאוד שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות והפצצות מסיביות של הצבא הסורי על העיר חאלב. גורמים מקומיים מסרו כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעיר יותר מ-100 בני-אדם ועוד מאות נוספים נפצעו. קרבות קשים נרשמו גם באזור דיר אל-זור, חומס, דמשק, דרעא ובחלקים הצפוניים של סוריה. מרבית האתרים ההיסטוריים ושכיות החדשה של העיר חאלב נהרסו לחלוטין בקרבות המתנהלים בעיר בשלושת השנים האחרונות. על-פי הערכות זהירות נהרגו בסוריה עד כה 126,000 בני-אדם. אלפים רבים עדיין נעדרים מאז חודש מרס 2011.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתם של 3 חיילים איראנים מפיצוץ של מוקש שהופעל כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפועלים באזור הגבול המשותף.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 חיילי נאט"ו בהתרסקות מסוק שהיה בפעילות צבאית באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים הייתה מחבלת מתאבדת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על התקפה שנערכה על שיירה של כוחות נאט"ו שנעה מפקיסטן לאפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתם של 3 רופאים מסוריה ורופא מסומליה מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות בדרום-סודאן ומקורות באו"ם מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתם של כ-500 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו על רקע ניסיון לבצע הפיכה צבאית במדינה. 20,000 בני-אדם נמלטו מבתיהם לאור האירועים האחרונים. גורמים מקומיים במדינה האשימו את סגנו לשעבר של הנשיא בניסיון לבצע הפיכה צבאית שגרמה להריגתם של מאות בני-אדם. העימותים הללו הפכו במהרה לעימותים אתניים באזורים רחבים בדרום-סודאן שקיבלה את עצמאותה רק לפני כשנתיים לערך.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בעיר טריפולי ב-16 בדצמבר 2013.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים מצרים מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתם של טרוריסט מוסלמי ושל שוטר בהיתקלות קטלנים שהייתה בצפון סיני.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בדצמבר 2013 על הריגתו של מוסלמי תושב ג'נין במהלך פעילות צבאית ישראלית נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בעיר.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: