Monday, December 23, 2013

80 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בפקיסטן; 12 נוצרים נהרגו בניגריה; 10 הרוגים בעיראק; 3 חיילים נהרגו בתימן; 2 הרוגים בדרום-סודאן; 27 פצועים בתאילנד בפיגוע אסלאמי; מטען-חבלה התפוצץ בעיר בת-ים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בלוב, בסומליה, בניגריה, במאלי, בתאילנד, בקווקז, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בדצמבר 2013 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים מאוד שהיו בערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על עשרות חיילים סורים שנהרגו בקרבות עם המורדים. עוד נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם בהפצצה שפגעה ליד בית-ספר יסודי. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של כנסייה נוצרית שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. עוד 20 הרוגים היו בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי על העיר חאלב.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-22 בדצמבר 2013 על פיצוץ של מטען-חבלה באוטובוס אזרחי שנסע בעיר בת-ם. המטען הוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים. לא היו נפגעים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-22 בדצמבר 2013 על פציעתם של 27 בני-אדם מפיצוץ של 3 מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה יותר מ-5,000 בני-אדם בפיגועים ובקרבות בין כוחות-הביטחון של תאילנד לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים – קניה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-22 בדצמבר 2013 על הריגתם של 2 אזרחים מקניה בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא למורדים הפועלים להפלתו של נשיא המדינה סאלווה קיר מאיארדיט. המדינה נמצאת בכאוס מוחלט מאז הניסיון לבצע הפיכה צבאית.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 בדצמבר 2013 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם במהלך שלושת הימים האחרונים בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני הפועל נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור צפון ווזיריסטן. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-22 בדצמבר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 בדצמבר 2013 על הריגתם של 3 חיילים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מוסלמיות חמושות הפועלות בדרום תימן.
--
ניגריה - טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 בדצמבר 2013 על הריגתם של 12 נוצרים בהתקפה של מוסלמים שנערכה בצפון המדינה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: