Friday, December 6, 2013

50 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בעיראק; 21 הרוגים במאלי; 20 הרוגים בתימן; 23 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה; 10 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 טרוריסטים נהרגו באלג'יריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בסומליה, בלוב, בסודאן, בעיראק, בסוריה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של כ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של כ-30 בני-אדם בהפגזה של העיר חאלב שנעשתה בידי הצבא הסורי הפועל נגד המורדים הפועלים בעיר. מקורות נוספים מסרו כי מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה נרשמו כ-37,000 מקרי אונס של נשים סוריות שנאנסו בידי גברים מכל הארגונים הלוחמים בסוריה.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – טרור: מקורות רשמיים ברפובליקה של מרכז אפריקה מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של 23 בני-אדם בעימותים קטלניים בין מוסלמים לנוצרים. במהלך השנה האחרונה נמסר על מאות הרוגים באירועים דומים. בחודש מרס 2013 התבצעה הפיכה במדינה שהביאה לסילוקו של הנשיא שנבחר בבחירות דמוקרטיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה ו-5 אזרחים בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היה שוטר שנפגע מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. במקרה אחד הותקף קניון הומה אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהרגו יותר מ-20 בני-אדם.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של 20 בני-אדם – רובם חיילים – בהתקפה משולבת של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שתקפו את מתחם משרד ההגנה השוכן בעיר צנעא.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים במהלך ניסיון לבצע פיגוע נגד מתחם ממשלתי השוכן באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים על נוצרים המתגוררים בצפון המדינה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על מציאתן של 21 גופות של בני-אדם שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי. מקורות נוספים מסרו כי כל הגופות הן של חיילים שנעדרו במהלך המלחמה נגד ארגון אל-קאעידה שהתנהלה בצפון מאלי לפני חודשים אחדים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-5 בדצמבר 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולה אווירית יזומה של הצבא האלג'ירי שפעל בדרום המדינה. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: