Sunday, December 15, 2013

100 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בעיראק; 37 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה; 15 הרוגים באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים במצרים; הרוג בקניה בפיגוע טרור אסלאמי; 600 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה בימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בעיראק, בסוריה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים מסרו ב-14 בדצמבר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מרבית ההרוגים נפגעו בקרבות שפרצו בין ארגוני טרור המזוהים עם ארגון אל-קאעידה לבין ארגונים כורדיים הפועלים בצפון-מזרח סוריה. מקור נוסף מסר על 42 טרוריסטים מוסלמים שנהרגו באזור דיר-אל-זור בקרבות עם הצבא הסורי. מקורות נוספים מסרו על חטיפתם של 120 כורדים בידי טרוריסטים מוסלמים. קרבות קשים והרוגים רבים היו גם במהלך עימותים קטלניים מאוד שהיו באזור דמשק. אזורים רבים בסוריה סובלים מקשיים עצומים לנוכח מזג-האוויר הסוער והשלגים הרבים שירדו בכל המזרח-התיכון. מקורות נוספים מסרו על הרוגים נוספים מהקור העז השורר במחנות הפליטים של סורים שנמלטו ללבנון, לטורקיה, לירדן ולעיראק. ישראל העבירה ציוד לסוריה בעזרת כוחות האו"ם הנמצאים ברמת-הגולן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-14 בדצמבר 2013 על הריגתם של לפחות 55 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור קשות שהתבצעו בעיראק במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
מצרים – אלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-14 בדצמבר 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין תומכי הנשיא מודח לבין מתנגדי האחים המוסלמים.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה: מקורות באו"ם מסרו ב-14 בדצמבר 2013 על הריגתם של כ-600 בני-אדם בעימותים קטלניים בין מוסלמים לנוצרים במדינה במהלך השבועיים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 37 מוסלמים בהתקפה של נוצרים כנקמה על הריגתם של מאת נוצרים בידי מוסלמים במהלך השבוע האחרון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בדצמבר 2013 על הריגתם של כ-15 בני-אדם בהפצצה של כוחות נאט"ו באפגניסטן. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בדצמבר 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם בשורה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-14 בדצמבר 2013 על הריגתו של אדם אחד בפיגוע טרור של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שהגיעו מסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-14 בדצמבר 2013 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שהפצצה אווירית שנערכה בצפון ניגריה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: