Tuesday, October 14, 2014

138 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים בלוב; 20 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 חיילים מאוגנדה נהרגו בדרום-סודאן; טרוריסט מוסלמי נהרג בלבנון; חייל הודי נהרג בקשמיר; סודאן האסלאמית מתנתקת מאיראן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בלוב, בסודאן, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים כורדיים ומקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתם של לפחות 110 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. בין ההרוגים היו כ-30 כורדים ויותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים שנפגעו במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. שוב נמסר על קרבות קשים באזור העיירה קובאני ועל נפגעים נוספים במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתם של 138 בני-אדם בסדרה קטלנית של מאוד פיגועי טרור שהתבצעו באזור העיר בגדאד וכן בקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון המדינה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתם של 23 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במערב המדינה.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מבוקש ממוצא סורי במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון לבנון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בפיגועים ובקרבות שהיו באזור קשמיר הפקיסטנית, באזור העיר קראצ'י ובצפון-מערב פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הומה אדם בעיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתם של 2 חיילים מאוגנדה בהתקפה של מיליציות חמושות הפועלות בצפון המדינה. חיילי אוגנדה פועלים במדינה מסגרת "האיחוד האפריקאי" על רקע מלחמת-האזרחים המתחוללת בדרום-סודאן.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 8 טרוריסטים מוסלמים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הריגתו של חייל הודי בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
סודאן – טרור – איראן: מקורות רשמיים בסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום מסרו ב-13 באוקטובר 2014 על הגבלות נוקשות כלפי פעילות רדיקאלית של איראן בתחומי המדינה בעקבות שינוי במדיניות החוץ של סודאן. דיפלומטים איראנים גורשו מסודאן בתקופה האחרונה. כמו כן הוחלט לסגור מוסדות איראנים הפועלים בסודאן. ההחלטה הזו התקבלה בעידודן הנמרץ של מדינות-המפרץ ובראשן סעודיה. בשל ההחלטה הזו של סודאן, סעודיה תגביר את השקעותיה הכלכליות בסודאן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: