Monday, October 27, 2014

716 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 33 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בניגריה; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 6 חיילים נהרגו בלבנון; 2 הרוגים בסומליה; ישראלית מתה מפצעיה; 1,800 אזרחים גרמנים הצטרפו לארגוני טרור אסלאמיים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בלבנון, במצרים, בתימן, בסומליה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים, בקרבות ובהתקפות אוויריות של הצבא הסורי נגד מורדים וטרוריסטים מוסלמים הפועלים במרכזי הערים. גורמים מקומיים מסרו על הריגתם של יותר מ-30 אזרחים בהפצצות סוריות – 16 מההרוגים היו בני-משפחה אחת. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-800 בני-אדם במהלך 40 ימי קרב שנערכו באזור העיר קובאני.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על הריגתם של 716 בני-אדם בסדרה ארוכה ממאוד של קרבות והתקפות אוויריות שנערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון עיראק. מקורות מקומיים מסרו שמרבית ההרוגים היו אזרחים וטרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. גורמים צבאיים בעיראק לא מסרו את מספר הנפגעים בקרב החיילים, אולם קיימת הערכה שמספר החיילים שנהרגו בימים האחרונים גבוה מאוד.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים סונים מארגון אל-קאעידה. בימים האחרונים נהרגו יותר מ-80 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות הללו.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על הריגתם של 6 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים באזור העיר טריפולי.
--
גרמניה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על יותר מ-1,800 אזרחים גרמנים שהצטרפו לארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במזרח-התיכון. מרבית הג'יהאדיסטים הצטרפו לארגונים הפועלים בסוריה ובעיראק. עד עתה, רשויות הביטחון של גרמניה טענו שרק כ-450 אזרחים גרמנים הצטרפו לארגוני טרור אסלאמיים. מאות רבות נוספים עושים את דרכם מידי חודש לעבר סוריה ועיראק. גם מספר הסלפיסטים בגרמניה גדל בקצב מהיר מאוד – כרגע ידוע לשלטונות בגרמניה על כ-7,000 סלפיסיטים מוכרים, העוסקים בפעילות אסלאמית קיצונית יומיומית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על הריגתם של 29 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במחוז פארה.כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית יזומה שנערכה ליד הגבול עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בקרבות בין כוחות הביטחון של ניגריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-26 באוקטובר 2014 על מותה מפצעיה של ישראלית נפגעה בפיגוע הדריסה שהיה בירושלים שבעקבותיו נרצחה תינוקת בת שלושה חודשים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: