Friday, January 4, 2013

100 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בדארפור; 15 הרוגים בעיראק; 13 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 3 שיעים נהרגו בעיראק; 2 הרוגים בלוב; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 56 כורדים נהרגו בטורקיה בשבוע האחרון;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. (מקור נוסף מסר על 42 אזרחים ומורדים שנהרגו במהלך היום). גם במהלך היממה האחרונה נעשה ניסיון מצד הכוחות הנאמנים למשטר לייצב את המצב הביטחוני באזור דמשק, חומס, חאלב ובמחוז אידליב. אולם, מקורות נוספים מסרו על הישגים אחדים של אנשי האופוזיציה הלוחמת לכבוש נקודות חשובות באזור דמשק וחאלב תוך כדי גרימת נזקים רבים לכוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עימותים רבים מאוד שכללו הפצצות אוויריות, ירי של צלפים לעבר אזרחים, חטיפות של אזרחים בידי כוחות-הביטחון, ביזה ואונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה. מאות רבות של גופות עדיין קבורות מתחת להריסות באזורי העירם חאלב וחומס. גורמים אופוזיציוניים מחוץ לסוריה מסרו כי להערכת מספר ההרוגים מאז חודש מרס 2012 עלול להגיע לכדי 100,000 הרוגים. עד כה ידוע בוודאות על כ-60,000 הרוגים מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה. המשטר הסורי החל להפעיל כוחות מיוחדים באזור לטקיה לסילוקם של תושבים סונים המתגוררים במרחב כולו כדי ליצור חיץ אוטונומי המיועד לבני העדה העלווית בלבד. מרכז השליטה העיקרי של המשטר עבר גם הוא לפעול מאזור לטקיה. עד כה ידוע על כ-500,000 פליטים שברחו מסוריה לעבר מדינות שכנות. כמו כן מספר הנעדרים והעצורים בסוריה הגיע ל-100,000 בני-אדם – סביר להניח שרבים מהם נרצחו בידי שלטונות הביטחון הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית שנערכה במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה מולא נאזיר - מפקד בכיר מאוד בארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתם של 15 שיעים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בעיר בעקובה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתם של 22 בני-אדם בקרבות שנערכו בין מורדים מקומיים לבין כוחות-הביטחון של סודאן האסלאמית הפועלת מחרטום.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעולה צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה נגד חברי הארגון שאחראי להריגתם של מאות בני-אדם בשנת 2012.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות שבטיות חמושות הפועלות בדרום לוב.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 בינואר 2013 על הריגתם של 56 חברי המחתרת הכורדית בשבוע האחרון בפעולות של הצבא הטורקי נגד חברי הארגון, ה-PKK, הפועל למען הקמתה של אוטונומיה כורדית. לאורך שנת 2012 נהרגו לפחות 1,000 בני-אדם – חיילים וחברי המחתרת – בהיתקלויות הדדיות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: