Friday, January 18, 2013

200 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בדארפור; 30 בני-ערובה ו-11 טרוריסטים נהרגו באלג'יריה; 22 הרוגים בעיראק; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בקניה בפיגוע טרור אסלאמי; שוטר נהרג בטורקיה; קרבות קשים במאלי;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בינואר 2013 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 100 בני-אדם שנטבחו בידי הצבא הסורי שפעל באזור העיר חומס. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים כמו הפצצות אוויריות, ירי של צלפים, חטיפת אזרחים, פיצות של מטעני-חבלה ומכוניות-תופת, ביזה ואונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים. המשטר העלווי של אסד העביר כמויות עצמות של נשק לאזור לטקיה וטרטוס הנחשבים לטריטוריה המיועדת לאוטונומיה העלווית. כמו כן נועד שהמשטר הקים מנגנונים מנהליים עצמאיים באזורים הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בינואר 2013 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במערב אפגניסטן. כמו כן נסמר על הריגתם של 6 טרוריסטים מתאבדים מארגון הטליבאן ואזרח נוסף שנהרג ביממה הקודמת בפעולה שנערכה באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בינואר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם בשורה של תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בן שתי מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בינואר 2013 על הריגתם של 22 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעה נגד עולי רגל שיעים. ביממה הקודמת נהרגו בכל רחבי עיראק לפחות 42 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועים נגד עולי-רגל שיעים. את כל הפיגועים ההלו ביצעו טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-17 בינואר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-שבאב הפועלים באזור הגבול עם סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-17 בינואר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות שפרצו בימים האחרונים בין כוחות סודאנים לבין מורדים הפועלים בחבל דארפור. 100,000 בני-אדם נמלטו מבתיהם בשל הקרבות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-17 בינואר 2013 על הריגתו של שוטר טורקי מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-17 בינואר 2013 על הריגתם של 35 בני-אדם ו-15 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהפצצה אווירית של הצבא האלג'ירי על מתקן גז ענק הנמצא ליד הגבול הלובי. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל חטיפתם של 41 עובדים זרים בפעולה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שתקפו מתקן גז ענק הממוקם ליד הגבול הלובי. מקורות נוספים מסרו כי ההרוגים הם בריטי, צרפתי ואלג'ירי. כוחות-הביטחון של אלג'יריה נכשלו בניסיון להשתלט על המתקן. כמו כן נמסר מפי דוברי אל-קאעידה באלג'יריה שהפעולה נועדה להפסיק את המתקפה הצרפתית במאלי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: