Tuesday, January 15, 2013

110 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים במאלי; 25 חיילים נהרגו בדארפור; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בעיראק; הרוג בתימן מירי של טרוריסטים מוסלמים; חבר בכיר מחתרת הכורדית נהרג בטורקיה בהיתקלות עם כוחות-הביטחון;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 בינואר 2013 על הריגתם של 110 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. (מקור נוסף מסר על כ-70 הרוגים במהלך היום). מקורות נוספים מסרו על הפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי על שכונות אחדות בפרברי דמשק בהן נהרגו עשרות בני-אדם – כולל נשים ולילדים שנקברו מתחת להריסות. גם במחוז אידליב ובאזור דיר אל-זור נרשמו עשרות עימותים קטלניים בין גורמי טרור אסלאמיים לבין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון-מערב פקיסטן. הרוג נוסף היה במחוז קוראם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-14 בינואר 2013 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות ערביים במפרץ הפרסי מסרו ב-14 בינואר 2013 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור מחוז אל-ביאדה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-14 בינואר 2013 על הריגתם של 25 חיילים סודאנים בקרבות שפרצו עם מורדים מקומיים הפועלים בחבל. כמו כן נמסר על חטיפתם של 4 עובדים סינים בידי מורדים הפועלים בחבל דארפור.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות תקשורתיים במאלי ובצפון-אפריקה מסרו ב-14 בינואר 2013 על הריגתם של לפחות 60 טרוריסטים מוסלמים בקרבות הנערכים בצפון מאלי בהשתתפותם של כוחות צרפתיים הפועלים לצד ממשלת מאלי. בימים האחרונים צרפת הפעילה כוח אווירי וקרקעי הנלחם נגד מאחזים קרקעיים שנתפסו בצפון מאלי בידי ארגוני טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. בצרפת אין כל התנגדות ציבורית למלחמה המתנהלת במאלי במעורבותם הישירה של חיילים צרפתים. בריטניה מסרה שהיא תסייע לוגיסטית לכוחות הצרפתיים הפועלים במאלי. ארה"ב שוקלת להפעיל את מערך החיסולים-הממוקדים נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים במאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים טורקיה מסרו ב-14 בינואר 2013 על הריגתו של חבר בכיר במחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים הפועלים במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: