Wednesday, January 16, 2013

250 הרוגים בסוריה; 11 אזרחים נהרגו במאלי בהפצצה צרפתית; 6 חיילים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 שוטרים נהרגו בניגריה מירי של טרוריסטים מוסלמים; 2 הרוגים בפיליפינים מירי של מוסלמים; פוליטיקאי בכיר נהרג בעיראק בפיגוע התאבדות; תושב רמאללה נהרג מירי של חיילי צה"ל; עוד עשרות טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בינואר 2013 על הריגתם של יותר מ-250 בני-אדם ביום קרבות עקוב-מדם שהיה באזורים אחדים בדמשק ובמחוז אידליב. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים קטלניים בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת וטרוריסטים מוסלמים הפועלים בכל רחבי סוריה. מקורת רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 85 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה ענק שהופעל באוניברסיטת חאלב.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בינואר 2013 על הריגתם של 6 חיילים פקיסטנים בהתקפה על מחסום צבאי שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז חייבאר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בינואר 2013 על הריגתו של פוליטיקאי בכיר בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז אנבאר. (מקור נוסף מסר כי הפיגוע התבצע על רקע מאבקים מפלגתיים המתחוללים בממשלה העיראקית).
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-15 בינואר 2013 על הריגתם של 2 שוטרים ועל פציעתם של 5 נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-15 בינואר 2013 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור הגבול הדרומי של אלג'יריה עם לוב.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-15 בינואר 2013 על הריגתם של 11 אזרחים בהפצצה אווירית של הצבא הצרפתי על יעדי טרור הנמצאים בצפון מאלי. לאורך כל היום נמשכו ההפצצות האוויריות של הצבא הצרפתי על יעדים בהם מחזיקים טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. דוברי הארגון מסרו כי לאור המעורבות של הצבא הצרפתי בלחימה, הם יעבירו את הלחימה גם לשטחה של צרפת. מקורות נוספים במאלי מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה. דוברים נוספים בארגון מסרו על הצלחות של אחדות של אנשיהם לכבוש עיירות נוספות בצפון מאלי. בריטניה, גרמניה וארה"ב יסייעו לצרפת מבחינה לוגיסטית בלחימה.
--
פיליפינים – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-15 בינואר 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים במסגרת ה"חזית האסלאמית" של מורו.
--
ישראל – טרור – הרשות-הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 בינואר 2013 על הריגתו של תושב רמאללה בן 17 מירי של חיילי צה"ל בעת שהצעיר ניסה לפגוע בגדר הביטחונית הממוקמת באזור רמאללה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: