Thursday, January 10, 2013

80 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בדארפור; 8 הרוגים בקניה; 6 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 2 פוליטיקאים נהרגו באפגניסטן; 161 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה בשנת 2012;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בינואר 2013 על הריגתם של כ-80 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. (גורמים נוספים מסרו על הריגתם של כ-40 בני-אדם בלבד ביממה האחרונה). מקורות נוספים מסרו על קרבות באזור דמשק, חמס, חאלב ובמחוז אידליב. כמו כן נמסר על שחרורם של 48 איראנים שנתפסו בידי המורדים – בתמורה לכך נמסר על שחרורם של אלפי מורדים שנתפסו בידי כוחות-הביטחון של סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בינואר 2013 על הריגתם של 2 פוליטיקאים מקומיים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 בינואר 2013 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. במהלך היממה הקודמת נערכו 2 חיסולים-ממוקדים שבמהלכם נהרגו לפחות 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק (לא רשמיים) מסרו ב-9 בינואר 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור צפון עיראק. כמו כן נמסר על אדם אחד שנהרג מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה באוניברסיטה הנוצרית בעיר מוסול בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 בינואר 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם בקניה בהתקפות טרור של מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה וארגון אל-שבאב הפועל מסומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן ומקורות בינלאומיים מסרו ב-9 בינואר 2013 על הריגתם של 30 מורדים בהיתקלות קטלנית עם כוחות-הביטחון של סודאן המוסלמית הפועלים בחבל דארפור.
--
אלג'יריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים באלג'יריה מסרו ב-9 בינואר 2013 על הריגתם של 161 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית שנערכה לאורך כל שנת 2012.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: